Zo een 4 maand geleden ging ik over tot een bod op een open bebouwing.
Na het grondig inspecteren van de woning bleek alles in orde te zijn.
Voor het tekenen van de akte nog 2 x langs geweest om te kijken of het huis leeg was.
Eerste keer had de eigenaar geen tijd
Tweede keer was het de dag van de akte net daarvoor.
De woning was leeg en de plaatsen waar een meubel of frigo / diepvries voor stond leek de muur wat verkleurd.
Deze muren zijn allemaal behangen.
Er stonden ook verschillende bakjes in de hoeken (Achteraf bleken dit vochtabsorbeerders)
Dit gaat over de binnenmuren en deze bevinden zich rond de keuken.
Bij het tekenen van de akte vroeg de notaris of meneer hier weet van had, hij bleek van niets te weten.
Wij lieten 1000 euro vastleggen in een aparte clausule indien dit vocht zou zijn, zodat we dit konden terug vorderen.
2 dagen later waren we begonnen met behangpapier af te trekken.
De muren zijn effectief nog nat.
De 1000 euro zullen we waarschijnlijk wel krijgen van de notaris maar mijn vermoeden is dat dit veel meer zal kosten.
In de akte staat het volgende:
``Het goed wordt verkocht met alle zichtbare en verborgen gebreken, zowel van de constructies, de grond als de ondergrond, en zonder verplichting van de verkopers tot vrijwaring voor de verborgen gebreken, althans voor zover niet komt vast te staan dat de verkopers die verborgen gebreken hebben gekend en aan de kopers verzwegen.``
Dit is dus effectief verzwegen geweest en verborgen gehouden.
Bij het aftrekken van het behangpapier in het toilet blijken 2 dikke lagen behang te zitten. Dit is volgens mij toch opzettelijk?
Welke stappen onderneem ik best?
Welke rechten heb ik, heb ik een poot voor op te staan?
Ik heb al uitgebreid foto`s genomen en gemaild naar de notaris.