Aankoop huis

Bramds
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Aankoop huis

#1 , 10 okt 2016 22:40

Ik heb een buur en deze is sinds kort geplaatst in rusthuis . Hij had mij gezegd wanneer hij geplaatst was zijn huis te verkopen ik ben geintresseerd , nu ben ik wel te weten gekomen dat hij zeer zware schulden heeft . Zit deze in rusthuis dan met bewindvoerder of ? En kan hij nog beslissen zijn huis te verkopen ? Of zit hij gebonden door schulden ? Wie regelt dan de verkoop hij of bewindvoerder . Ik bedoel dan laten schatten , notaris enzo ...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger

#2 , 10 okt 2016 23:03

Jij kan het huis van iemand anders niet verkopen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Bramds
Topic Starter

#3 , 11 okt 2016 07:40

Ja ik ben geintresseerd om zijn huis te kopen niet verkopen . :shock: .

Reclame

sloeberken

#4 , 11 okt 2016 09:35

In deze omstandigheid zal het openbaar verkocht worden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus

#5 , 11 okt 2016 16:50

U kan best de eigenaar eens contacteren die kan vertellen hoe de situatie werkelijk is.

Bramds
Topic Starter

#6 , 11 okt 2016 21:51

Waarom openbaar ? Omdat hij schulden heeft ? Ik ga hem contacteren . Heeft hij het recht niet zijn eigen huis te verkopen aan wie hij wil ?

bosprocureur

#7 , 11 okt 2016 22:15

Zou het niet kunnen dat die schuldeisers ook enig recht hebben? En dat zij dus beslag hebben laten leggen op dat huis?
Ik zou me daar eerst over informeren.

Terug naar “Kopen”