appartement en premies

dajuna
Topic Starter

appartement en premies

#1 , 02 sep 2008 22:43

mijn vraag is kort en simpel hoop ik,ik heb een nieuwbouw appartement
gekocht dat nog moet gebouwd worden ,nu komt mijn vraag heb ik ook recht op premies van de overheid wat betreft dubbel glas en dergelijke of is dat voor de firma die de appartementen verkoopt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2

#2 , 03 sep 2008 22:11

Volgens mij kunt U dgl. premies bekomen: U betaalt immers de betrokken facturen aan de aannemer.

Een beetje plannen is nodig: de belastingen werken met een max. per aanslagjaar en het is als ik het me goed herinner de datum waarop U betaalt die telt. Spreek dus af met uw aannemer wanneer hij welke werken uitvoert maar vooral wanneer hij factureert. Ik heb zo dakisolatie in jaar 1 en dubbel glas in jaar 2 geregeld.

j.demoor

#3 , 04 sep 2008 11:27

“Art.1.Deze wet is toepasselijk op iedere overeenkomst tot eigendomsovergang van een te bouwen of in aanbouw zijnde huis of appartement, alsmede op iedere overeenkomst waarbij de verbintenis wordt aangegaan om een zodanig onroerend goed te bouwen, te doen bouwen of te verschaffen, mits het huis of het appartement tot huisvesting of tot beroepsdoeleinden en huisvesting is bestemd en de koper of de opdrachtgever volgens de overeenkomst verplicht is vóór de voltooiing van het gebouw een of meer stortingen te doen.“(9 JULI 1971. _ Wet tot regeling van de woningbouw en de verkoop van te bouwen of in aanbouw zijnde woningen=Wet Breyne).

Ik ga ervan uit dat u het appartement kocht met toepassing van de Wet Breyne.

“Art.4.De overgang van de eigendom van te bouwen opstallen geschiedt naarmate de bouwstoffen in de grond of in het gebouw worden geplaatst en verwerkt.”(Wet Breyne).

Dat geldt ook voor het dubbel glas,waaruit ik afleid dat ook u recht hebt op de premies daarvoor van de overheid.

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/ . Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Kopen”