Huis aankopen met ongelijke inbreng, hoe doe je dit?

ElGargamel
Topic Starter

Huis aankopen met ongelijke inbreng, hoe doe je dit?

#1 , 28 dec 2015 19:27

Mijn vrouw en ik zijn net getrouwd en willen graag een huis kopen. Mijn vrouw heeft echter minder spaargeld dan ik, dus ik zou een grotere inbreng dan haar hebben in de aankoop. Maar hoe wordt dit achteraf geregeld in het slechtse geval? We willen dat we beide gelijkwaardige eigenaar zijn van het huis.

Mijn inbreng: 45000
Mijn vrouw: 10000

Op dit moment verdient mijn vrouw een beetje meer als mij, maar dat is misschien ook maar tijdelijk (postdoctoraal onderzoeker). Dus het is mogelijk dat onze inkomens sterk gaan fluctueren over tijd. Misschien zal ik binnenkort meer verdienen, misschien zij. Hoe pakken wij dit best aan en wat is het eerlijkst?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 28 dec 2015 19:47

Ik veronderstel dat jullie met volledige scheiding van goederen zijn gehuwd?
Zoniet heeft de vraag niet zoveel zin aangezien, eender wie veel of weinig gaat verdienen tijdens het huweljk, al die
inkomsten de facto gemeenschappelijke inkomsten zullen zijn. En evenzo al het spaargeld en investeringen die daaruit voortvloeien.
De dertigduizend EUR die u nu meer investeert (geld van voor het huwelijk) is en blijft een vordering op uw echtgenote welke ingeval van echtscheiding en verkoop van het huis door u voorafgenomen kan worden alvorens het resterende saldo van die verkoop te verdelen in twee gelijke delen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Kopen”