Stel dat ik de opbrengst van de verkoop van een eigen onroerend goed beleg in kasbons .
Blijven die kasbons in mijn eigen vermogen ?
Hoe kan ik aantonen dat de middelen komen van de verkoop van een goed uit mijn eigen vermogen ?Ja, als u kan aantonen dat de middelen waarmee u de kasbons aangekocht hebt komen van de verkoop van een goed uit uw eigen vermogen. Maakt dit onroerend goed wel deel uit van uw eigen vermogen?
Ik denk dat dit misschien wel de belangrijkste vraag is die wij ons hierbij moeten stellen.
Nu ga ik even naar ons echt probleem :Als het vast staat dat het onroerend goed deel uitmaakt van uw eigen vermogen (o.a. aangekocht vóór huwelijk, indien o.a. gehuwd onder wettelijk stelsel), blijven alle goederen die je aankoopt met de opbrengst die je behaalt uit de verkoop van dat onroerend goed deel uitmaken van uw eigen vermogen. Vb. gelden uit verkoop OG wordt op een rekening geplaatst op uw naam. U gebruikt de gelden op die rekening voor aankoop kasbons. Aan de hand van rekeninguittreksels kan u aantonen dat u gelden van verkoop OG uit eigen vermogen hebt aangewend voor aankoop kasbons.