Ik denk dat de kopers dan nog eens extra successierechten moeten betalen na het overlijdenTussen haakjes, een notarisakte die nog moet Overlijden, hoe zie je dat ?
Heb dat tijdens mijn beroepscarrière 2 x meegemaakt, niet tegenstaande degelijk opgestelde documenten, waarbij een bezettingsvergoeding werd bepaald en koper verplicht een brandverzekering te nemen, evenals alle nuts- voorzieningen op zijn naam te zetten.[Voor hetzelfde geld kappen ze muren en dergelijk uit en laten ze uiteindelijk de koop afspringen.
De eigendomsoverdracht gebeurt volgens mij pas bij het ondertekenen van de notariële akte en de bijhorende betaling van de koopsom en aktekosten. Alvast niet bij ondertekening van de compromis vermits er dan ook nog diverse opzoekingen dienen te gebeuren.Het eigendomsrecht houdt het recht in het genot van het goed te hebben. In beginsel gaat het eigendomsrecht over van zodra partijen een akkoord hebben over wat er verkocht wordt, tegen welke prijs, dus vanaf het ogenblik dat er een verkoopovereenkomst is.
De verkoop is gesloten op ogenblik van aanvaarden bod en/of ondertekenen compromis.De eigendomsoverdracht gebeurt volgens mij pas bij het ondertekenen van de notariële akte en de bijhorende betaling van de koopsom en aktekosten. Alvast niet bij ondertekening van de compromis vermits er dan ook nog diverse opzoekingen dienen te gebeuren.Het eigendomsrecht houdt het recht in het genot van het goed te hebben. In beginsel gaat het eigendomsrecht over van zodra partijen een akkoord hebben over wat er verkocht wordt, tegen welke prijs, dus vanaf het ogenblik dat er een verkoopovereenkomst is.
kan je een (wet)tekst geven waarin dit bevestigd wordtHuis wordt inderdaad slechts beschikbaar na het verlijden van de akte.
Voor iedere andere handelswijze is een aparte overeenkomst nodig.
????????kan je een (wet)tekst geven waarin dit bevestigd wordtHuis wordt inderdaad slechts beschikbaar na het verlijden van de akte.
Voor iedere andere handelswijze is een aparte overeenkomst nodig.
en waarom staat het dan in elk compromis als ik toch ongelijk heb?De reden heeft het fout.
In elk compromis dat ik gelezen heb