Lening

knauwel
Topic Starter

Lening

#1 , 03 dec 2013 12:19

Beste

Ik weet niet zo goed of het in het goede topic staat, maar anders verplaats ik het wel.

We zijn een lening aangegaan bij bank A, maar ze verplichten ons ook om met een bepaald verzekeringskantoor in zee te gaan voor de schuldsaldoverzekering.
Nu is dit verzekeringskantoor wat betreft de schuldsaldoverzekering 2 keer zo duur als dat we dat ergens anders kunnen krijgen.

Mag dit wel? Ik dacht dat dit een soort koppelverkoop was dan en dat dit niet mag?

Zou iemand advies kunnen geven hieromtrent?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 dec 2013 12:42

Alhoewel het principieel verbod op de koppelverkoop nog in de Belgische Wet op de Handelspraktijken staat is er in de praktijk geen absoluut verbod meer op koppelverkoop in België.

De Belgische Rechters moeten immers de nationale wet op dit punt ten voordele van het Europees Recht buiten toepassing laten. De Belgische Rechter mag dus niet meer oordelen dat koppelverkoop sowieso verboden is.

Maar er kan misschien wel een uitzondering zijn voor financiële diensten, maar in de praktijk word dit veel toepast dat men een verzekering moet nemen bij de bank van de lening .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Kopen”