Plots groot in plaats van klein beschrijf

sunreezer
Topic Starter

Plots groot in plaats van klein beschrijf

#1 , 07 nov 2013 10:20

Ik zit hier met een enorm vervelende situatie. Ik heb een maand geleden een woning gekocht en de compromis getekend waarin stond dat die klein beschrijf was. Nu komt bij de notaris boven water dat dit blijkbaar groot beschrijf is omdat het twee bij elkaar gevoegde percelen zijn. Ik heb nooit een akkoord getekend voor een woning/perceel met groot beschrijf dus ik ben ook niet van plan om dat geld te leggen.

Wat kan ik hier aan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 nov 2013 11:20

Had de notaris DAT niet moeten weten?

sunreezer
Topic Starter

#3 , 07 nov 2013 11:21

Ik heb de compromis getekend bij het immokantoor, pas nadien is dat doorgegeven aan de notaris. Maar als het immokantoor een compromis opmaakt dan ga je er toch vanuit dat ze zelf hun informatie checken.

Reclame

Franciscus

#4 , 07 nov 2013 11:23

Dan best eens met de notaris overleggen wat u tegen het immokantoor kan doen... INDIEN deze die info OP papier hebben gezet.

sunreezer
Topic Starter

#5 , 07 nov 2013 11:27

Er staat in de compromis letterlijk dat die klein beschrijf is, dus wat KAN ik doen?

Franciscus

#6 , 07 nov 2013 11:36

Daarom praat eens met uw notaris... mogelijk kan u het immobureau aansprakelijk stellen.

Een medewerker van mij heeft jaren geleden ook zo'n probleem gehad, alleen was het toen de fout van de notaris.
Deze stelde eerst voor om een renteloze lening aan onze medewerker te geven....uiteindelijk heeft de notaris zijn verzekering moeten aanspreken en heeft het volledige bedrag mogen betalen.
In dit geval eventueel nu met hulp van notaris het immobureau aansprakelijk stellen en laten betalen.

sunreezer
Topic Starter

#7 , 07 nov 2013 16:05

Meer nieuws na een middag over en weer bellen...

Blijkbaar is en blijft het op zich nog altijd klein beschrijf. Maar aangezien het om een nieuw samengesteld perceel gaat en ze (de overheid?) geen zin hebben om het kadastraal direct opnieuw te berekenen doen ze mij eerst maar een groot beschrijf betalen.

Na 6 maand kan ik dan mijn geld terug krijgen als het terug klein beschrijf wordt.

Terug naar “Kopen”