Hallo ,
ik zit met devolgende situatie.
wij hadden een huis op het oog die ons beviel en hebben hiervoor een bod uitgebracht bij de notaris, welke ons vervolgens opbelde met de mededeling dat de verkoper het bod niet aanvaarde,
en ons een tegenbod deed van xxx euro boven vraagprijs
wij zijn hier niet op ingegegaan en ons bod is 2 dagen later vervallen.
1 week later kregen we telefoon van de notaris : de verkoper stemde in met de door ons voorgestelde prijs en vroeg of we hierin mee wilden..
wij hebben telefonisch bevestigd dat wij aan deze prijs het huis graag hadden gekocht en dat we graag een kopie van de compromis hadden ontvangen ter voorbereiding.
echter , na het lezen van deze compromis kregen we in de mot dat een aantal zaken niet klopten of ons niet aanstonden.
-xxx
-xxxx
-xxxx
-xxxx
-xxxx
-xxxx
-xxxx
-xxxx
+
ook zijn wij erachter gekomen bij een bijkomstig bezoek aan de woonst dat we zijn voorgelogen geweest door de verkoper op een tal andere zaken (xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx).
Wij hebben de notaris op de hoogte gebracht dat wij ons terugtrekken wegens onderbouwde redenen, compromis blijft dus ongetekend.
van de verkoper hebben we te horen gekregen dat hij de geleden schade op ons zal verhalen.
nu had ik graag op dit forum raad gevraagd over hoe ik dit het best/correct mogelijk dien aan te pakken.