Mag dit zomaar?!

Miss_Booga
Topic Starter

Mag dit zomaar?!

#1 , 01 dec 2007 00:43

Een tijdje geleden heb ik een bod gedaan op een appartement en deze is geaccepteerd door de verkoper.

Nu zijn we al weer een paar maanden verder en wil ik binnenkort de overeenkomst gaan tekenen (dit is in de tussentijd door onduidelijkheden nog niet gebeurd :? tevens is het appartement dat ik wil kopen ook de enige die tot op heden een serieuze bieder heeft).

Echter, nu zie ik dat de verkoopprijs van de appartementen flink gedaald zijn, ook het appartement waarop ik een eerder bod gedaan heb.

Mijn vraag is nu of ik enig recht heb om nog wat van de prijs af te krijgen, aangezien mijn bod gebaseerd was op de originele vraagprijs.

Heel graag hoor ik jullie mening / advies hierover!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 01 dec 2007 01:07

Art. 1583. Hij(=koop) is tussen partijen voltrokken, en de koper verkrijgt van rechtswege de eigendom ten aanzien van de verkoper, zodra er overeenkomst is omtrent de zaak en de prijs, hoewel de zaak nog niet geleverd en de prijs nog niet betaald is.(Burgerlijk wetboek)

Gefeliciteerd met uw aankoop!

Miss_Booga
Topic Starter

#3 , 01 dec 2007 01:11

Bedankt voor je antwoord, zover kwam ik ook al :lol:

Wat ik me nu afvraag is waarom het appartement dan niet als 'verkocht' bestempeld wordt, en dus niet meer te koop aangeboden wordt op verschillende sites?
Juist omdat het appartment nog is aangeboden op internet en juist omdat de makelaar de prijs nu ook heeft aangepast, vroeg ik me af of ik dan ook mag zeggen dat ik dan ook minder wil betalen..

Maarja, ik ga maandag wel weer onderhandelen :wink:

Reclame

Terug naar “Kopen”