aankoop woning (voorschot)

bosprocureur

Re: aankoop woning (voorschot)

#16 , 04 apr 2013 21:06

sorry, dubbel gepost
Laatst gewijzigd door bosprocureur op 04 apr 2013 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#17 , 04 apr 2013 21:07

Het voorschot kan betaald worden aan de notaris. De verkoper kan dit niet opvragen tot na de akte. Het voordeel daarvan is ook dat je dan geniet van een verzekering die gratis wordt aangeboden door de notaris. Deze verzekering dekt uw overlijden dacht ik.
Maar het voorschot kan ook rechtstreeks aan de verkoper betaald worden. Je moet er alleen op letten dat er maximum 15000 euro cash betaald wordt. De rest moet via overschrijving of bank cheque.

Als koper is het beter aan de notaris te betalen. Als verkoper verkies ik toch dat het voorschot rechtstreeks aan mij gestort wordt.

allemaal goed en wel, maar ik dacht dat er maximum 5000 € (nu nog) kontant betaald mag worden.

jstnsrns

#18 , 05 apr 2013 11:49

Ik ben de verkoper, de verkoop gebeurd enkel via mijn notaris , ( dit om juist te zorgen dat de voorschot aan mij zou betaald worden ) maar de notaris zij dat hij de bankcheque moet bijhouden en niet mocht overhandigen aan mij ( dit was niet in opdracht van de koper ) .
Kan ik aan mijn notaris vragen om dan nog de barkcheque te overhandigen aan mij ?
Koper heeft al zijn lening en wil de akte laten verlopen binnen de twee maanden.

Reclame

Terug naar “Kopen”