Hallo
Wij zijn al een tijdje aan het onderhandelen met de makelaar over de aankoop van een bouwgrond.
De makelaar is het broer van de eigenares.
Ons laatste bod zat redelijk dicht bij hun "absoluut" minimum maar ondertussen zijn we een week verder omdat ze het 'even willen laten rusten'. Gisteren telefoontje gedaan dat we niet langer wensen te wachten en dat we uiterlijk morgenavond een antwoord willen. Vandaag krijgen we plots telefoon dat iemand een hoger bod dan ons heeft gedaan. Nu zijn we de spelletjes een beetje beu (ze kunnen nog maanden wachten, uiteindelijk zal er wel iemand zijn die hoger zal bieden) en hebben we voor een gesprek gevraagd met de makelaar en de verkoper.
We willen daar ons laatste bod doen (= hun minimumbod, ons door de makelaar meegedeeld) en vooral de boodschap overbrengen dat we ofwel buitengaan met afspraak over die prijs ofwel dat we ons terugtrekken. We willen hen vooral niet weer een week de tijd hebben om andere mensen opnieuw te laten bieden.
Nu heeft de makelaar ons laten weten dat zijn vriendin ook aanwezig zal zijn. Hij moest toch even kunnen zeggen dat zij ook bij een notaris werkt...nu stel ik mij vragen over wat de gevolgen/draagkracht van zo'n gesprek is. Wat als ze op dat moment iets op papier willen zetten waar we niet van weten wat het is? Wat als ze toch zeggen dat ze bedenktijd willen? Wat als die vriendin erbij aan tafel zit, kan zij in een bepaalde functie daar zitten?
U ziet, ik heb veel vragen, ik hoop dat jullie enkele antwoorden hebben.
Alvast bedankt!
groeten,
P