hallo iedereen. ik hoop dat ik hier wat reactie op krijg want ik zit met men handen in het haar....
Ik zal nog even men verhaal uit de doeken doen:
Wij tekenen een verkoopsovereenkomst om een woning te kopen. Een paar dagen later meld de eigenaar ons dat er een probleem is met de gebuur en dat de gebuur daar een advocaat opgezet heeft (nog geen echte procedure)
Het probleem is dus dat de woning die wij gekocht hebben een nieuw dak heeft maar enkel het onderdak is dichtgelegd. nog geen pannen en nog geen lood.
Dit is zo al een jaar en natuurlijk krijgt de buur water in zijn muren. Na verschillende pogingen van de buur om dit op te lossen heeft hij er uiteindelijk een advocaat bijgenomen.
(er groeien ondertussen zwammen op netjes nieuw bepleisterde muren, te begrijpen dus dat hij wil vergoed worden).
Nu is er een expert langsgeweest en de kost aan de buur zou 2000 euro bedragen. Zij zullen deze eisen van de vorige eigenaar.
Wij wilden dat alles van deze zaak in orde zou zijn voor de akte verleden werd, om verdere problemen te vermijden. Wij zijn met de buur overeengekomen dat wij het dak gaan dichtleggen, lood invlechten in zijn muur en de spouw leegmaken (is volgesmeten met vuiligheid). Maar de schade die moet betaald worden moet uiteraard van de vorige eigenaar komen. Dus wij vroegen aan de vorige eigenaar om die 2000 euro van de verkoopprijs af te doen en dat dit bedrag dan naar de buur gaat ipv naar hem. Dus voor ons bleef de prijs hetzelfde, het bedrag werd enkel opgesplitst.
Nu wil de vorige eigenaar dit niet ondertekenen. Hij wil de schuld bij de dakwerker leggen....
Nu vragen wij ons af wat de gevolgen voor ons kunnen zijn als dit huis werkelijk van ons word zonder dat de schade betaald is. Kan de buur ons hiervoor aanvallen?
Wij willen nog altijd de herstellingen uitvoeren,maar niks betalen.
Wij hebben foto's genomen van het dak met datum. En we zullen opnieuw foto's nemen van zodra het dak gemaakt is zodat er geen verdere schade door ons kan ontstaan en dat wij dit ook kunnen bewijzen.
Misschien nog klein detail: de verzekering van de vorige eigenaar wil de kosten vergoeden tot augustus 2006, maar vanaf dan is hij geschorst en dus willen ze niks verder vergoeden (die 2000 euro dus).
Ik weet echt niet meer wat doen nu.... ik wil geen proces aan mijn been. Ik wou gewoon simpel een huis kopen... en met de vorige eigenaar valt niks te praten. echt niks