Aankoop garage

ishner
Topic Starter

Aankoop garage

#1 , 02 jan 2007 16:36

Wij hebben een garage en een appartement gekocht, garage en appartement zijn momenteel verhuurd.
appartement is geen probleem om huurders op te zeggen omdat ik er zelf in kom wonen.
Probleem is de garage, deze heeft een huurcontract dat aan een studio is gekoppeld.
Ik heb enkel de garage gekocht, en wil deze dus op zeggen maar volgens de huidige huurder kan dit niet daar dit ??n contract is

Op 1 februari ben ik eigenaar, wat kan ik aan deze situatie doen?ik zou graag zelf deze garage benutten (daarvoor kocht ik hem)
Alvast bedankt voor eventuele reakties

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 03 jan 2007 16:04

?Art.1743.Indien de verhuurder het verhuurde goed verkoopt,kan de...huurder,die...een huur met vaste dagtekening heeft,niet uit het gehuurde gezet worden door de koper,tenzij.."(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

Wanneer de huurovereenkomst aan de koper van een verhuurd onroerend goed kan worden tegengeworpen(art.1328), wordt die koper, die geen partij was in die overeenkomst, ingevolge art. 1743 B.W., in de plaats gesteld van de oorspronkelijke verhuurder die het goed verkoopt...?(Cass. 29 februari 1980,Pas. 1980,I,808,Arr.Cass. 1979-80,816,R.W. 1980-81,1777-1780,T.Not. 1980,171;zie ook Cass. 16 januari 1953,Pas. 1953,I,334-335).

Inzake woninghuur geldt de bijzondere regeling van art.9.Woninghuurwet 20 februari 1991.

Onderzoek de contractTEKST van ?deze heeft een huurcontract dat aan een studio is gekoppeld?:

Is de garage een TOEBEHOREN van de verhuurde studio,vermeld IN het woninghuurcontract,dan geldt art.9 Woninghuurwet.

Is de garage geen TOEBEHOREN van de verhuurde woning en is zij het voorwerp van een AFZONDERLIJK contract dan geldt art.1743 B.W.,alsmede art.1736 en 1737 B.W. inzake opzeggingstermijn.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be

ishner
Topic Starter

#3 , 04 jan 2007 09:08

Bedankt voor het antwoord, de garage box is op het contrakt in balpen erbij geschreven, ik weet niet of dit dan toebehoren of niet toebehoren is.

Reclame

Terug naar “Kopen”