koop gaat niet door

koen999

#16 , 23 nov 2006 12:54

ik zou ze er beide bij betrekkken, wie de uiteindelijke verantwoordelijkheid heeft is mi niet het probleem van de koper dat moeten notaris en verkoper maar uitmaken onder mekaar
Garantie op succes krijg je niet en dan is het dus maar de vraag of het de moeite loont.
garantie op succes is er idd niet maar of het niet de moeite loont betwijfel ik zeer ;

doorgaans wordt 10% van de koopsom als schadevergoeding toegewezen , en de kosten van de jurist zijn ook terugvorderbaar

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fresh

#17 , 23 nov 2006 13:21

@dieke: Ik heb er uiteraard het volste begrip voor indien U op heden in een procedure betrokken bent die voor de nodige frustraties zorgt (tijd, geld, stress,....) De traagheid en logheid van het gerecht is een oud zeer en een algemeen gekend probleem.

Toch mag U uw persoonlijk geval niet extrapoleren en zomaar gaan toepassen op iemand anders. Of de vraagsteller in kwestie het opportuun acht om een zaak in rechte te beginnen, dient deze zelf uit te maken. Wij (als juristen) kunnen die persoon enkel tips en richtlijnen meegegeven waardoor deze de kans op succes juist kan inschatten (ook als is de weg ernaar lang en moeilijk)

dieke

#18 , 23 nov 2006 15:07

Heeft u natuurlijk gelijk in, Fresh, dat ik mijn procedure niet mag extrapoleren. Maar ook al ben ik dan geen jurist, ik meen toch dat er twijfel bestaat over het al dan niet rechtsgeldig zijn van het "verkoopsakkoord", kijk maar naar uw antwoord, dat van Lex en dat van die andere persoon van wie ik de naam even kwijt ben.

Ik, in mijn lekenoordeel, denk dan bijvoorbeeld ook aan het feit dat er altijd een hoger bod kan zijn dan de vraagprijs. Het gebeurt in ons land niet vaak, maar het kan. Dat vertelt mij dat dergelijke vraagprijs voor een onroerend goed eerder indicatief is en in geen geval kan gelijkgesteld worden met bijvoorbeeld de prijs die men in een folder voor een wasmachine publiceert. Ik denk dat in hogervermelde situatie het daarbovenop van belang is dat de koper en verkoper totaal geen rechtstreeks contact gehad hebben.

Wat ik verder wel zeker weet, dat zal jij als jurist kunnen beamen, is dat, zelfs als je een rechtzaak zou winnen, de centen die je betaalde aan advocaatkosten voor eigen rekening zijn. Er zijn in dat geval slechts een paar precedenten bekend waarbij die kosten teruggevorderd konden worden op tegenpartij. Als ik hierin totaal verkeerd geinformeerd ben, laat u mij dat dan weten? Ik zou het namelijk ook erg graag anders zien.

Reclame

Lex

#19 , 24 nov 2006 11:36

91.Het aanbod vervalt wanneer de aanbieder het intrekt,ALVORENS het de tegenpartij kon bereiken...
Volledig correct
Kortom...we draaien al twee dagen rond de pot!?

Fresh

#20 , 25 nov 2006 11:38

91.Het aanbod vervalt wanneer de aanbieder het intrekt,ALVORENS het de tegenpartij kon bereiken...
Volledig correct
Kortom...we draaien al twee dagen rond de pot!?
tss..., het is denk ik wel duidelijk dat in casu het aanbod NIET is ingetrokken alvorens het de tegenpartij kon bereiken. Wat j.demoor citeert zijn louter beginselen die algemeen aanvaard worden in het Belgisch Verbintenissenrecht.

Mijn mening blijft dus ongewijzigd: het blijft een zeer sterke case

kaals

#21 , 08 dec 2006 22:19

Uiteraard heeft de persoon die niet tot het Juridisch Forum Team hoort het juist. Ik ben namelijk een ervaringsdeskundige (ik heb een dergelijke zaak gewonnen).

LEX moet dus het onderspit delven.

Terug naar “Kopen”