hallo,
In de nacht van vrijdag op zaterdag ben ik in de spoed beland met snijwonden aan het hoofd van stukgeslagen glas, de wonden zijn gehecht moeten worden. Dit gebeurde in de uitgaansbuurt. Ik heb klacht ingediend en mijn vraag is nu of ik kans maak op een schade vergoeding.
Het gebeurde als volgt: samen met vrienden waren we gaan eten, nadat etentje beslisten we om nog een glaasje te drinken. Eenmaal in de uitgaansbuurt liep het al fout. We kwamen persoon X tegen. Persoon X zat vroeger in de klas met mijn vriendin. Persoon X heeft een drugsprobleem, telkens we hem tegenkomen tijdens het uitgaan, is hij onder invloed en zoekt hij contact met mijn vriendin. Zo gooide hij ooit eens haar wijn om.
Toen we hem vrijdag tegenkwamen sprak ik hem hierover aan. Dit monde uit in geduw en getrek tot een buitenwipper er tussen kwam.
Vervolgens gingen wij naar binnen in een café, om dan uiteindelijk te beslissen naar huis te gaan, onze avond was verpest. In het buitengaan liep het fout. Persoon X stond daar. Ik wou hem aanspreken over zijn gedrag, maar voor ik de kans kreeg gooiden X en zijn vrienden glazen op mijn hoofd. Ze kwamen van alle kanten, ik was heftig aan het bloeden. Dan kwam de ambulance en ik vroeg de politie om een klacht in te dienen. In het ziekenhuis hebben ze een verklaring van me afgenomen.
Ik vroeg de agent hoe ik dit het beste kon aanpakken. Hij antwoordde mij dat ik pas binnen 9 maanden (!!) resultaat ging hebben, en dat iedereen hoogst waarschijnlijk voor zijn eigen kosten zou moeten opdraaien (= ik betaal alles) omdat ik hem zou aangesproken zou hebben. Dit is hallucinant. Als ik die agent mag geloven, dan is het in België toegelaten iemand te verwonden met glazen op voorwaarde dat die persoon zij mening wou zeggen.
Mijn vraag is nu: Wat doe ik het best? En klopt het wat de agent zei?