misbruik van email

lucca
Topic Starter

misbruik van email

#1 , 25 mar 2008 14:59

Geachte,
sinds enige tijd word ik gepest, ik negeerde de feiten, maar ditmaal is het "er over" Iemand heeft mijn email misbruikt om mij in discrediet te brengen en mijn privacy. Ik zou schunnige mails doosturen en mijn email daarvoor gebruikt. Ik heb klacht ingediend bij "fairplay" telenet
ik had de bewuste "email die IK zou gestuurd hebben doorgemailt naar telenet met de "broncode", Daaruit heeft telenet kunnen vaststellen dat het inderdaad niet om mij ging...maar ze mogen mij ook de naam van de persoon die dit heeft gedaan niet kenbaar maken...ik schrijf terug
en zeg dat ik dit zo niet laat dat ik tegen die persoon een klacht wil neerleggen....vind dit zeer jammer iemand misbruikt mijn email en ik,
ik kan niks doen !!!!ik krijg antwoord van fairplay telenet dat ik dan maar een onderzoeksrechter moet inschakelen of fe procureur des konings...wel mijn vraag is nu, want ik wil de "dader" kennen welke
procedure moet ik volgen, wat zijn mijn kosten, vindt het erg dat ik
er zou moeten voor opdraaien en de persoon in kwestie de "vrije hand" heeft om mijn email te misbruiken...ik kan tegen geen oneerlijkheid
en wil dit zo spoedig mogelijk in orde brengen.
Hartelijk dank voor jullie "medewerking"
Beleefde groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Strafpleiter

#2 , 25 mar 2008 15:22

Je kan klacht indienen bij de politie tegen onbekenden, de politie zal dan de procureur des Konings inschakelen. Voordeel is dat deze procedure niets kost, maar dat de procureur des Konings de zaak kan seponeren wanneer hij van oordeel is dat er onvoldoende bewijs is of het niet opportuun is om te vervolgen.

Ook kan je klacht met burgerlijke partijstelling doen bij de onderzoeksrechter tegen onbekenden. De onderzoeksrechter kan niet zelf beslissen om de zaak te seponeren. Nadeel is dat je een waarborg moet betalen hiervoor.

Met vriendelijke groeten

Maarten Vandermeersch
Advocaat Balie Gent

lucca
Topic Starter

#3 , 25 mar 2008 16:11

Meester Vandermeersch,

Hartelijk dank voor je vlugge antwoord...zou ik nog mogen vragen (ben een leek in dit alles) moet ik mij richten tot een onderzoeksrechter uit mijn regio of heb ik de vrije keuze een onderzoeksrechter uit te kiezen.En wat betreft die waarborg wat bedragen de kosten van die waarborg en blijft het bij die kosten ??? of zijn er nog meer kosten te betalen ???

Nogmaals mijn dank

lucca

Reclame

Strafpleiter

#4 , 26 mar 2008 14:45

De bevoegde onderzoeksrechter is deze van de plaats van het misdrijf dus in dit geval de onderzoeksrechter van uw regio.

Het bedrag van de waarborg varieert naargelang de onderzoeksdaden die de onderzoeksrechter meent te zullen stellen, meestal bedragen deze rond de € 150.

In principe zijn er geen bijkomende kosten tenzij uw klacht manifest ongegrond is en u veroordeeld wordt tot het betalen van een rechtsplegingsvergoeding. Die kans is in uw geval miniem aangezien ofwel X niet geïdentificeerd geraakt (zodat er geen tegenpartij is die een RPV kan vragen) ofwel afgaand op hetgeen u stelt de klacht tegen een geïdentificeerde X gegrond zal zijn.
Advocaat Balie Gent

jacky

#5 , 27 mar 2008 18:50

Geachte
Mag ik even uw aandacht !!
ikzelf volg deze zaak reeds geruime tijd en de feiten zijn reeds bewezen
Wat ik spijtig vind in deze zaak is dat Telenet onder het mom van privicey
weigerd de naam van de spoofer vrij te geven.
het is weer eens aan het slachtoffer de feiten te bewijzen en de eventuele kosten voor te schieten.
ik heb hier voor mij een uitspraak van een rechtbank liggen,waar de spoofer in dit geval 5 keer schuldig is bevonden..
1)beschuldigd wegens "valsheid in informatica"
2)veroordeeld wegens "gebruik van gegevens verkregen door valsheid in informatica "
3)poging tot ongerechtigdetoegang tot een informaticasysteem "
4)" verzamelen van middelen " waarmee onrechtmatig in een informaticasysteem kan binnengedrongen worden
5) de vijfde veroordeling is hier niet van toepassing !!
wat men hier eventueel wel kan aantoevoegen is " laster en eerroof "
.Wat ik mij hier ook afvraag is ...kan betrokkene eventueel een schadevergoeding vragen om de eventuele kosten te recupereren ?
in bovengenoemde zaak werd de spoofer veroordeeld tot een boete van 2000euro aan de burgelijke partij !!!
hier gaat het wel om laster en eerroof de goede naam van betrokkene is openbaar te grabbel gegooid en besmeurt !!
bedankt voor uw aandacht
jacky.
i

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”