Hallo,
zo een week geleden werd mijn zoon iets na middernacht aangevallen door een groep jongeren, misschien dat een aantal van hen minderjarigen zijn.
Hij werd geslagen en zijn bezittingen werden gestolen. Een aantal dingen hebben wij ondertussen teruggevonden (ze waren weggegooid iets verder van de plaats van het misdrijf) , een aantal van zijn bezittingen heeft hij nog maar zijn stuk en dus niet meer bruikbaar - zo must hij bv. een nieuwe GSM kopen. Hij is gewoond geraakt en voor 3 weken (voorlopig, kan nog steeds verlengd worden) werkonbekwaam. Omdat hij met wekelijkse contracten werkt is hij dus ook zijn inkomen kwijt. Hij moet gedurende 6 weken herstellen van de opgelopen verwondingen, die ook een serieuze invloed hebben op zijn sociaal leven. Wij zouden ons niet enkel als benadeelde personen melden maar ook als burgerlijke partij willen stellen.
Heeft iemand raad wat en hoe we dit best doen? Het enige van wij van de politie vernomen hebben is dat ze gedurende 14 dagen het voorval moeten onderzoeken en dan kan het dossier afgesloten worden. Ik heb zo het gevoel dat na die 14 dagen niemand opgepakt zou worden en dat het dossier geklasseerd zou worden met als resultaat dat de daders ongestraft zullen blijven rondlopen. Ik vind het al erg genoeg om telkens opnieuw te horen dat "hij veel geluk heeft gehad, hij had geen hersenbloeding; het kon veel erger zijn; dat zijn verwonding ook relatief goed meevalt, en dat als alles goed gaat hij genezen zal worden zonder ingewikkelde ingrepen... " Nou, ik heb bijna het gevoel dat ik de daders nog zou moeten bedanken!
Weten jullie raad, wat kunnen wij in dit geval ondernemen? Vriendelijke groet,