Hoger Beroep

patje161265
Topic Starter

Hoger Beroep

#1 , 09 mei 2016 20:22

Helaas ben ik vorig jaar onschuldig veroordeeld. Nochtans is er een uitspraak dat zegt "je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is" en dat is niet zo maar een uitspraak van den almanak maar art 11 van de rechten van de mens en komt er nog bij dat men mij veroordeeld heeft voor iets dat 10 jaar geleden is afgehandeld geweest en de wet zegt niet twee keer voor hetzelde (non id est idem of zoiets) wat ook gezegd wordt door het internationaal hof van de rechten van de mens in Straatsburg. En volgens mij zegt ook onze grondwet dat een vonnis niet in strijd mag zijn met de rechten van de mens en natuurlijk zijn er nog andere elementen die mijn onschuld aantonen waaronder een alibi dat nu bevestigd naar waarheid is door de politie.
Dus uiteraard heb ik beroep aangetekend. Ik mocht op vrije voeten blijven.
Nu als ik het goed voorheb is dat als je hoger beroep aangetekend heb tegen een vonnis van in eerste aanleg dat wordt je verondersteld nog steeds onschuldig te zijn tot de uitspraak van dat beroep.
Kan ik een reis maken naar het buitenland? Ik blijf 2 weken weg en dan ben ik terug. Ik ben terug voor dat de uitspraak wordt gedaan.
Bedankt voor uw antwoord

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding