Hallo,
mijn zoon was vorig jaar slachtoffer van fietsdiefstal, de dader was gekend en heeft bekend. Onlangs moest hij voorkomen maar hij kwam niet opdagen.Toen bleek dat hij al een hele reeks feiten gepleegd heeft.De rechter veroordeelde hem ; hij wordt aanzien als leider van een groepje jonge delinquenten. Wij hebben nu recht op een schadeloosstelling van +/- ?120 maar wij zijn niet alleen benadeeld.Er zijn dus een hele reeks mensen die hij schadeloos moet stellen.Daar de dader minderjarig is zouden zijn ouders moeten opdraaien voor zijn daden .
Deze hebben officieel geen eigendom (andere zoon is ook veroordeeld en sindsdien namen de ouders maatregelen om hun goederen te beschermen).
Nu hoorde ik dat, als ik ooit dat geld wil zien, ik zelf een deurwaarder moet inschakelen en betalen. Ik vrees dat ik er dan geld bij inschiet.
Hoe zit dat? Kan iemand mij raad geven want dit lijkt me niet echt fair.
Het is vrij frustrerend, zeker als je weet dat de dader dit voorspelde aan mijn zoon.Hij zei letterlijk:" mij kan je niks maken, je zal er geen cent van zien" en blijkbaar krijgt hij nog gelijk ook!
graag advies,
groetjes,
mamavankoen