Het volgende:
Mijn moeder is eind 2011 overleden, vader was hierdoor behoorlijk van slag. Een van onze broers trok vader met zich mee om elders naast hem te komen wonen waar we (overige kinderen) niet mee waren opgezet.
Nu, hij is toch maar ( naar ons inziens onder druk) verhuisd en liet zijn geld beheren door die ene broer die hem toen overhaalde.
Begin dit jaar is vader opgenomen in ziekenhuis wegens een zware dementerende ziekte waarbij hij na anderhalve maand overleed.
Enkele maanden nadien heb ik een overzicht van vader zijn bankuittreksels gekregen van de notaris. Ik stelde vast dat er tijden pa zijn ziekenhuisverblijf regelmatig bedragen waren overgeschreven naar die broer zijn rekening waaronder ook 10.000 €. Ook werd er tijdens die periode grote winkelrekeningen met pa zijn bankkaart betaald die niets te maken hadden met pa, zoals auto onderdelen enz....
Het strafste van alles is dat mijn broer een nieuwe auto had gekocht, net in die week dat er 10.000 € werd afgeschreven naar zijn rekening.
Onlangs confronteerde ik hem daar mee, hij argumenteerde dat Pa hem die 10.000 € had toegekend omdat hij goed voor hem had gezorgd.
Zogezegd een handgift dus, maar er staat niets op papier.
Twee maanden voor de ziekenhuisopname had pa enkele sms'en gestuurd naar mijn andere broer. Hier schreef pa dat hij het bangelijke vermoeden had dat mijn broer die naast hem woonde achter zijn geld aanzat. Die sms'en zijn nog steeds te lezen.
Wat te doen?
Dank u