#1 , 28 feb 2013 18:36
toen ik een jaar of 16 was heb ik met mijn spaarcentjes hindernissen gekocht (voor met het paard te springen).
nu vele jaren later is er serieus ruzie in de familie, pa heeft de wei verkocht en ik heb geen contact meer met hem of mijn zus.
mijn zus had al haar spullen weg gehaald uit de wei, en omdat ik al een jaar vertrokken was met mijn paarden ben ik vorige week spullen gaan halen wat er nog stonden en ik toen heb moeten achter laten, mijn hindernissen stonden er ook nog, alle de staanders dan toch, en ik was heel blij en dacht dat ze toch het fatsoen hadden gehad om mij op zijn minst de staanders terug te geven (ook al verwonderde het mij want stro enzo heeft ze ook allemaal gehouden en nooit terug willen geven of uit betalen). dus ik heel blij mijn staanders mee genomen, nu bleek dat zij ze nog wou gaan halen en dat ze naar politie wilt stappen, maar het zijn de mijn, maar heb geen bewijs, ik was 16 en pa zei toen laat factuur maar op mijn naam zetten, met de zaak kan ik dat aftrekken, heb factuur nooit terug gekregen en natuurlijk ook nooit het geld gezien wat hij terug gekregen heeft, maar dat geld maakt me niet uit, ik wil mijn staanders houden, maar hoe kan ik bewijzen dat ze van mij zijn? ik weet wel niet of hij factuur nog heeft, ik denk na al die jaren dat hij die allang kwijt is, maar ben niet zeker. dus hoe bewijs ik zonder een factuur dat ze wel van mij zijn en stel da hij factuur wel nog heeft wat dan?
ik heb wel 2 vriendinnen wat ik toen al kende en weten dat ik ze betaald heb, en veel foto s waarop ik met mijn paard spring over deze hindernissen, ben ik daar iets mee?
en gaat de politie er eigenlijk wel voor komen?
vind het echt erg, ben al zoveel geld en spullen aan hun kwijt en zoals stro kan ik factuur wel opnieuw van opvragen, maar ja dan kan zij zeggen dat het nieuw stro is en dat vorige op is, dus dan kan ik weer niks, en zo ben ik al veel spullen en geld kwijt, maar de hindernissen wil ik echt niet terug af geven.