augustus 2010: aankoop van een 2éhands computeronderdeel (350 euro), waarbij vermoedelijk meerdere slachtoffers zijn gelet er meerdere informatica artikelen werden aangeboden op kapaza.be/2ehands.be alsof het een computerzaak betrof. Het bedrag werd overgeschreven maar daarna werd het stil. De vogel was gaan vliegen en de bank kon mij geen fraudeur aanwijzen.
Er werd klacht gedaan bij politie en bewijsstukken zoals de advertentie en de overschrijving werden bijgevoegd.
Begin feb/2012 brief van het OM:
21/3/2012 staat er een correctionele zitting 165km van mijn woonplaats met melding dat de klacht niet voldoende is voor een vergoeding voor de geleden schade.
De zaak is via de onderzoeksrechter gegaan
Men stelt mij op de hoogte indien ik uitspraak over vergoeding v/d geleden schade wens mij in persoon aan te bieden op de voormelde zitting of via een advocaat burgerlijke partij te stellen.
Mijn vermoeden is dat een jonge kerel op droog zaad vlug aan geld wilde komen. Om kosten te drukken lijkt het mij logisch om het dossier eerst gaan in kijken en op de zitting aanwezig te zijn en een vorderingen op te stellen.
Uiteraard wens ik de 350 euro en de gebruikelijke intrest tot de dag van betaling terug maar ook de reizen naar de rechtbank (4*165=660 km)
verder zal er nog kosten verbonden zijn om een afschrift v/h vonnis te bekomen en kan me voorstellen dat het niet evident is om ook de betekeninskosten voor te laten schieten.
Dit lijkt mij toch een minimum aan geleden schade.
Moet er nog iets meer op de burgerlijke parstijstelling vermeld worden?
Naam + adres
vordering van schadevergoeding lastens beklaagde met vermelding van alle gegevens over desbetreffende zaak zoals exacte plaats, datum, nr. van de zaak en een motivatie van het gevorderde bedrag
Hier lijkt justitie wel werk gemaakt te hebben met de bedoeling de verdachte te stoppen in het plegen van fraude.
Tips zijn welkom
RR