Eerroof? Misbruik van vertrouwen?

Ginger
Topic Starter

Eerroof? Misbruik van vertrouwen?

#1 , 19 feb 2012 16:30

Beste forumgebruikers

Ik ben een "rechtsleek" en ik weet niet het probleem waarmee ik te maken heb, een geval is van eerroof of eventueel misbruik van vertrouwen. Evenmin of er iets aan te doen valt, want ik vrees dat het een "grijze" zone is op juridisch gebied.

Begin juli 2011 leerde ik mijn ex-partner kennen. Later ben ik te weten gekomen dat hij verdeelde informatie verspreidde naar zijn omgeving. Naar mij toe ging het volgens hem om een monogame liefdesrelatie. Naar een aantal vrienden beweerde dat hij een "open relatie" met me had of ik zijn "fuckbuddy" was. Hij beweerde ook dat hij naar zijn ouders toe al vaak over mij had gesproken, en dat ze me wilden ontmoeten, na zijn tweede zittijd en terugkomst van zijn familiebezoek in Polen.
Naar mijn huisgenoot, mijn zus en twee van mijn vrienden heeft hij zichzelf voorgesteld als mijn partner.
Ik merkte dat hij nog heel vaak contact had met zijn ex, waarmee hij me dan uiteindelijk heeft bedrogen. Hij beweerde uiteraard zij de schuldige was. Er was ook e-mailverkeer waarin zij me uitschold. Zijn e-mails naar haar toe, had hij gewist. Op het moment hij me bedroog, was ik ongerust en ik belde zijn ouders of hij misschien bij hen was. Zij bleken niet eens van mijn bestaan af te weten... Zijn uitleg: hij voelde zich nog niet klaar me voor te stellen aan zijn ouders.

Ik verbrak de relatie niet, maar hij moest zich wel gaan bezinnen over wat hij wou. Ik kon op dat moment nog niet hard maken dat hij me daadwerkelijk had bedrogen met die ex-vriendin. Die laatste heeft me trouwens eens gebeld met de boodschap dat ik niet goed genoeg was voor mijn ex (te lelijk, niet hoog genoeg opgeleid,etc).