seponeren klacht

maugham
Topic Starter

seponeren klacht

#1 , 22 jan 2007 19:52

Als de procureur niet ingaat op een klacht in verband met ernstige misdrijven, tot wie moet men zich dan wenden? Klacht indienen bij de onderzoeksrechter gaat niet want ben geen partij in de zaak. Wie staat boven de procureur?De Procureur Generaal?De Hoge Raad? Het gaat duidelijk om een geval van beschermde zware criminaliteit.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 30 jan 2007 00:51

Het is niet de Koning, het is niet de Minister van Justitie, het is ook niet de Procureur Generaal, maar het is de Procureur des Konings die beslist wat hij/zij met de zaak doet na een klacht bij de politie.

In de praktijk liggen de zaken toch wat anders. de PG staat boven de PDK, maar juridisch zijn ze ??n lichaam.

Wat je kan doen is een schrijven richten naar
1- De minsiter van justitie (eventueel via parlementaire vraag als het er werkelijk zo aan toe gaat zoals je beschrijft)

2- comit? P (enkel bevoegd voor de politie - maar als je aangifte doet, dan zou dit soort van zaken moeten genoteerd worden bij politie - dus zet je verhaal op papier en breng het naar de politie - vraag bewijs dat je een aangifte hebt gedaan)

3- De hoge Raad van Justitie zal de zaak ook onderzoeken, maar ze zijn geen rechter, noch een meerdere in deze zaak, met andere woorden ze hebben geen rechtstreeks tuchtgezag (wel de rechter --> Hof van Cassatie heeft wel tuchtgezag voor magistraten). Ze kunnen wel onderzoeken, rapporteren en aanbevelingen doen

4- Bel eens naar Hof van Beroep van Antwerpen en vraag naar dhr. Andr? Vaningelgem. Hij behandeld dit soort zaken. Als alles goed gaat zal hij je de geeikte weg meedelen. De kans is groot dat het dossier vroeg of laat zijn bureau zal paseren.

Opmerking: De laaste keer dat ik aan het onthaal naar dhr. Vaningelgem vroeg nam ze telefonisch contact met hem op en kreeg de mededeling dat ze de politie diende te bellen. (stront aan de knikker dus)

Antwoorden op mijn schrijven doet men in het Hof van beroep te Antwerpen al jaren niet meer en hebben dat trouwens ook nooit gedaan

Vraag anders hier nog wat informatie op dit forum wat een ommissie (of zoiets in de aard) dilict is. Als ik het goed voor heb, zijn dit dilicten waarbij je al schuldig kan verklaart worden door nalaten van het te melden of het nodige te doen. (mogelijk is de opzet al voldoende bewezen als men de uitvoering niet heeft belemmerd) -Ik ben geen jurist en de kans bestaat dat er nog wel een betere of exactere uitleg komt

Waarom doe je hier de kern van het verhaal al niet?
Het lijkt me interesant om het mee op te volgen.

RR

maugham
Topic Starter

#3 , 30 jan 2007 09:05

Heel hartlijk bedankt voor uw uitvoerig antwoord. Het gaat om een grote criminele bende, "Grooot", zei een commissaris van de federale recherche van Gent (afdeling criminele vermogens, Pacificatielaan). Toch doen ze niets. Ik moest niet meer hopen, zei hij nog. Ge hebt toch nog uw andere kinderen. Hij raadde niet aan nog klacht in te dienen. Mijn zoon zit namelijk verstrikt in die bende, die zich bezighoudt met drugs, wapenhandel, autodiefstallen, vrouwenhandel. Een van hen woont hier in de buurt. Hij is zeker een drugdealer en pooier, iemand van het grof geschut. Het is een zeer lang verhaal en ik zou een boek kunnen schrijven over al wat we al hebben gehoord, gezien en meegemaakt Hij geniet duidelijk bescherming van de politie en ook van het parket, die alle klachten terzijde legt. Over het algemeen heeft het Gentse parket en de politie de naam zeer corrupt te zijn. Denken we maar aan de bescherming die de bende van de miljardair indertijd genoot. Het is duidelijk een gevecht tegen de bierkaai. Ik wil u altijd het verhaal vertellen met namen, maar liefst niet op dit forum.

Reclame

roderidder

#4 , 31 jan 2007 15:20

drugs, wapenhandel, autodiefstallen, vrouwenhandel
Het gerecht is daar niet ongevoelig voor...

advies zet het op papier en breng het binnen bij politie

RR

maugham
Topic Starter

#5 , 31 jan 2007 20:48

Heb dat al wel vijf jaar lang gedaan en ze doen niets. Heb ook het comite p verwittigd, maar dat leverde tot nu toe niets op. Het gaat duidelijk om beschermde zware criminaliteit. Belgie is het meest corrupte land van Europa, samen met Italie. Het hoofd van de afdeling criminele vermogens weet dat het een grote bende is maar doet niets.In Gent mag je gerust een drugspand openen, ze doen niets. De politie zegt het zelf. Zie onder meer crimesite, het forum. www.crimesite.be

euta

#6 , 31 jan 2007 21:04

Heb dat al wel vijf jaar lang gedaan en ze doen niets. Heb ook het comite p verwittigd, maar dat leverde tot nu toe niets op. Het gaat duidelijk om beschermde zware criminaliteit. Belgie is het meest corrupte land van Europa, samen met Italie. Het hoofd van de afdeling criminele vermogens weet dat het een grote bende is maar doet niets.In Gent mag je gerust een drugspand openen, ze doen niets. De politie zegt het zelf. Zie onder meer crimesite, het forum. www.crimesite.be
ik vind dit caf?-praat !!! Als al die onderzoeken niets opleveren zie jij mss spoken.

maugham
Topic Starter

#7 , 01 feb 2007 17:42

Waarom windt ge u zo op? Hebt ge soms zelf aandelen in de drugkartels? Ik zie zeker geen spoken. Lees maar eens het boek van Dirk Trioen," Boter op het hoofd", dan zul je zien wat er allemaal gebeurt in het Gentse gerecht en bij de Gentse politie, en was Dirk Trioen de zaak niet gaan verklikken aan de media en de harde bewijzen gaan tonen aan het parket, dan was de bende van de miljardair waarschijnlijk nog altijd actief. Het is de rauwe realtiteit, maar je moet ze onder ogen durven zien.
Lees ook eens van Jan Beirens," Rechter achter tralies, boete zonder schuld" en alle boeken die al geschreven zijn over de Gentse onderzoeksrechter Guy Jespers.
Een Gentse procureur werd reeds betrapt met drugs in de schijven van de wielen van haar wagen op de E40, toevallig na een verkeersongeval. Ze kreeg enkel opschorting van straf want ze zou eens haar tong laten rollen. Dames en heren in toga of in donkerblauw uniform zijn meestal geen engeltjes, neem dat maar aan.
Denken we maar aan het gesjoemel met de Bende van Nijvel, met de bende Dutroux en al die onschuldige kindermoorden, toevallig allemaal in het corrupte Belgie. Hoeveel getuigen tegen Dutroux werden niet uitgeschakeld kort nadat ze werden uitgenodigd voor een verhoor bij de politie. Allemaal zelfmoord of een stom ongeluk? Zonder bescherming van justitie en politie kunnen zo'n criminele bendes niet bestaan, dat schrijft Dirk Trioen ook.
Denk maar eens aan de moord op veearts Van Noppen, het parket wist maar al te goed dat ze hem naar het leven stonden, maar ze lieten de rijke vestmesters maar hun gangetje gaan. Ze wachtten tot hij werd vermoord tot ze in actie traden, ze konden dan niet verder. Voor geld gaan ze over lijken, maak je maar geen illusies.
Als er drugs, hormonen, vrouwenhandel enz. kortom grof geld mee gemoeid is, doen ze NIETS. En ik ben zeker niet alleen met die ervaring.
We kunnen niet verder dan ons best doen en de zaak in handen leggen van de Opperste Rechter die uiteindelijk toch het laatste woord heeft.

roderidder

#8 , 08 feb 2007 18:40

Nu begeef ik me vaak genoeg in rechtzalen en moeilijke situaties omdat ik zwaar in conflict lig met het gerechtelijk apparaat.

1) Er zullen maar weinig zaken zijn die comit?P niet onderzoekt -> zeg maar dat het niet waar is, maar ze houden je op de hoogte als je een brief schrijft (deze verdwijnt dus echt niet in het duister)

2) Rechters zijn praktisch allemaal heel moeilijk aanspeekbaar - Dus het verhaal van je dat een rechter jou benaderd klinkt voor mij erg onwaarschijnlijk

3) Dat de misdaad waar jij over spreekt aanlokkelijk is voor een magistraat is nog ongeloofwaardiger

Het neemt niet weg dat ook mijn overtuiging is dat het een en het ander fout (kan) gaan, en ook mijn diepste overtuiging is dat magistraten, andere magistraten beschermen om zaken toe te dekken maar dat heeft weinig of niets te maken met gewapende delicten, bescherming van drugsmilieu's ed.

Wat kan je doen?
Gooi er niet alles tergelijketijd uit, maar pik een elementje eruit (waar je bewijzen van hebt) en bespreek ENKEL DAT ITEM hier dan zien we wel waar het naar toe gaat
We kunnen niet verder dan ons best doen en de zaak in handen leggen van de Opperste Rechter die uiteindelijk toch het laatste woord heeft
Ook hier ben ik helemaal niet met je eens met reden zoals hierboven omschreven. Het is danzij de persvrijheid dat er druk kan gelegd worden op magistraten om hun job beter te doen en kom niet af dat die ook allemaal mee in de corruptie zitten. Ze staan aan te schuiven om dergelijke waar gebeurde verhalen (die ze kunnen controleren) te kunnen of te mogen brengen

In die onpartijdige onafhangkelijke opperste rechter geloof ik al lang niet meer (laatst nog een vonnis 40 keer moeten lezen haast woord per woord moeten opzoeken wat de diepere betekenis is van de woorden en ik begreep er nog geen snars van ondanks ik meen op dat vlak toch iets af te weten)

RR

maugham
Topic Starter

#9 , 08 feb 2007 20:52

Het comitep doet misschien haar best maar is ook niet almachtig. De politie kan het comitep ook foefjes wijsmaken. Ze hebben ook niet alles in handen.
Ik werd niet benaderd door een rechter maar door een substitute van het Gentse parket. Het was ook een uitzonderlijke ontmoeting. Te lang om hier allemaal te vertellen.
Kunt u mij dan namen noemen van politiemensen en magistraten die staan te trappelen om te helpen?
En wees er maar van overtuigd dat de Opperste Rechter het laatste woord heeft Als je nog twijfelt, kijk dan maar naar de vogels in de lucht en de bloemen op het veld...
Natuurlijk spelen de media een onschatbare rol in de samenleving. Ik wil gerust mijn verhaal vertellen aan de media. Het klinkt ongelooflijk maar is echt waar. We kunnen maar ons best doen.
In elk geval bedankt voor uw reactie

maugham
Topic Starter

#10 , 08 feb 2007 20:53

Het comitep doet misschien haar best maar is ook niet almachtig. De politie kan het comitep ook foefjes wijsmaken. Ze hebben ook niet alles in handen.
Ik werd niet benaderd door een rechter maar door een substitute van het Gentse parket. Het was ook een uitzonderlijke ontmoeting. Te lang om hier allemaal te vertellen.
Kunt u mij dan namen noemen van politiemensen en magistraten die staan te trappelen om te helpen?
En wees er maar van overtuigd dat de Opperste Rechter het laatste woord heeft Als je nog twijfelt, kijk dan maar naar de vogels in de lucht en de bloemen op het veld...
Natuurlijk spelen de media een onschatbare rol in de samenleving. Ik wil gerust mijn verhaal vertellen aan de media. Het klinkt ongelooflijk maar is echt waar. We kunnen maar ons best doen.
In elk geval bedankt voor uw reactie

roderidder

#11 , 09 feb 2007 02:33

Over het algemeen heeft het Gentse parket en de politie de naam zeer corrupt te zijn
Met politie Gent heb ik enkele maanden geleden telefonisch contact genomen. Op al mijn vragen had ik antwoord gekregen. Het handelde over col08/2005 waarbij er getoest werd of de agent in in kwestie kennis had of er verkorte PV's werden opgemaakt bij "weigering bezoekrecht". Op alle vragen werd kwam een geloofwaardig antwoord.

Wat de rechtbank Gent betreft, is het opvallend hoe vaak ik uit verschillende hoeken positieve ervaringen heb kunnen waarnemen

Het betreft over positieve ervaringen over de performantie op breed vlak van recht (alles wat met scheiden en hun handelswijze - belang van het kind- ) te maken heeft

Wat mij betreft een pluim voor
- advocatuur
- de uitspraken of handelswijze van de magistraten
- de performantie van het justitiehuis
- eigenlijk komt het er op neer -> De samenwerking van het geheel

Nu wil ik het niet zo ver gaan als het perfecte voorbeeld, maar de welwillendheid en streven naar een vlotter draaibaar geheel is voor mij opvallend

Wat ik sterk negatief vond is hun belabberde toestand in een gerechtsgebouw, hun toiletten, hun achiefkasten en bureau's die volledig uit de tijd zijn.

Feit dat je kans kreeg om met een parketmagistraat te spreken bevestigd m.i. hun welwillendheid om afstand burger-magistraat kleiner te willen maken

RR

maugham
Topic Starter

#12 , 09 feb 2007 14:02

Die Gentse parketmagistraat zat wel in de gevangenis omdat ze betrapt was met drugs in de schijven van haar wielen, toevallig ontdekt bij een ongeval op de E40. Ze kreeg enkel opschorting van straf want ze zou eens haar tong laten rollen.
Voor burgerlijke zaken is het goed mogelijk dat de Rechtbank van Gent geen slechte naam heeft, maar op het gebied van strafzaken... Lees dan maar eens het boek van Jan Trioen, of over onderzoeksrechter Jespers, of over Jan Beirens. En zijdt ge de zaak van veearts Van Noppen ook al vergeten?

roderidder

#13 , 09 feb 2007 19:49

Uiteraard kan als er iets is misgelopen is in de maatschappij, het gerecht in het algemeen ook hier besproken worden maar gooi niet alles op een hoop. Het is op die manier niet prettig om als forumlid bijdrage te moeten leveren in de wetenschap dat je toch overspoelt zal worden in alles wat er de voorbije jaren is misgegaan

vraag is en blijft voor mij wat hebt U meegemaakt dat volgens U niet door de beugel kan. Van welk misdrijf of ongemakken heb jij bewijzen of zelf meegemaakt dat je wilde aangeven maar waar je niet verder bent geholpen, hetzij door politie, hetzij door iets anders dat te maken heeft met een mogelijke juridische zaak.

RR

maugham
Topic Starter

#14 , 09 feb 2007 20:51

drugshandel, vrouwenhandel, mensenhandel, wapenhandel, diefstal van auto's ..... Een grote, gevaarlijke bende met vertakkingen hier in de buurt. Politie en justitie weten het maar al te goed, maar doen niets. Meisjes worden al huilend en tierend in een auto gesleurd, enz. Te gevaarlijk om te veel details in dit forum te vermelden.Die kerels gaan over lijken en beschikken over zeer veel geld.

COVE

#15 , 22 feb 2007 23:12

KLAGEN DOE JE BIJ DE POLITIE
vervolgens bij de PdK
die klasseerd
DAN BIJ DE ONDERZOEKSRECHTER
deze geeft het terug aan de PdK
en de cirkel is rond en jij blijft zitten in de stront,
Belgisch systeem, of je moet een hogere rang of advocaat zijn,
KLASSEJUSTITIE in een politie politieke staat
goei raad hoeft ..........

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”