schulden gemaakt op mijn naam zonder te weten

wernerke
Topic Starter

schulden gemaakt op mijn naam zonder te weten

#1 , 02 jan 2011 11:31

ik ben er 2 jaar geleden achter gekomen dat mijn moeder zonder mijn weten schulden heeft gemaakt op mijn naam.
dit via een onlinewinkel voor een bedrag van 4000euro. deze goederen zijn geleverd op het thuisadres van mijn moeder. hier heeft ze dus mijn handtekening voor moeten vervalsen en heeft ze een domicillieadres opgegeven waar ik helemaal niet gewoont heb. hierdoor heeft het zo lang geduurd voor ik er achter ben gekomen. hierdoor sta ik dus genoteerd op de zwarte lijst. zou er graag vanaf komen zonder op te draaien voor deze schulden. kan ik hier iets tegen beginnen?
mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 02 jan 2011 11:36

Klacht indienen bij politie.

wernerke
Topic Starter

#3 , 02 jan 2011 12:24

ok dit zal ik zo snel mogelijk doen. maar heb inmiddels vernomen van vrienden die tegen me zeggen dat er ook maar een aantal jaren over mag gaan. van misbruik tot aangifte. anders zou de zaak verjaren. klopt dit?
en is er ook enige hoop dat ik deze zaak kan winnen? aangezien het over mijn eigen moeder gaat?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 jan 2011 13:42

Wat voor dokumenten heb je gekregen en van wie.
U vraagt aan de online firma een copie van de gegevens en het ip adres vanwaar de bestelling is geplaatst.
U vraagt tevens een copie van het ontvangstbewijs van de goederen.
U geeft aan de politie een chronologische verslag van het verhaal
datum van ontdekking van het feit
uw eigen onderzoek een in bijlage al uw reeds verzamelde gegevens
U vraagt om een schriftproef te mogen afleggen.
Is een gestandaardiseerde tekst.
U zegt eveneens dat het de computer van uw moeder zal zijn als ze nog hetzelfde adres heeft ( ik weet het soms zal men aan provider meer info moeten vragen)
Feiten zijn strafrechtelijk valsheid in geschriften, oplichting, misbruik van vertrouwen.
Ook de on line firma is slachtoffer want ze hebben hun geld nog niet vermoed ik.
U vraagt ook aan on line firma u van de lijst te laten schrappen gezien geen betrokkenheid.
U laat u als slachtoffer registreren bij het parket.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”