hallo iedereen,
Ik werk sinds 2005 als poetsdame via dienstencheques, en heb dan ook een vaste klantenkring opgebouwd. Een tijd geleden echter is één van mijn klanten naar een rusthuis verhuisd, en hoefde ik dus niet meer te komen. Omdat mijn werkgever niet meteen een vaste post kon verzorgen, kreeg ik tijdelijk een vervangpost toegewezen. De dame des huizes echter is licht dementerend, en haar echtgenoot is aan een rolstoel gekluisterd. Alle huishoudelijke taken worden door de dochter verzorgd.
Op 8 september j.l. kwam er een melding bij mijn werkgever, dat er bij het gezin in kwestie een winterjas verdwenen was, en er werd mij gevraagd of ik hiervan iets wist. Ik antwoordde van niet, maar dat ik de volgende keer zou uitkijken naar de jas.
Op 22 september kwam er opnieuw een melding binnen van hetzelfde gezin, maar nu zou er een gouden armband zijn verdwenen.
Ik werd uitgenodigd voor een gesprek met een fieldcoach van de firma, en ik moest mezelf verantwoorden. Ik legde de situatie van de dame uit (haar dementie) maar blijkbaar had dat geen zin. Ik werd zonder meer beschuldigd van diefstal en mijn werkgever zei me dat hij de familie in kwestie de raad had gegeven aangifte te doen bij de politie. Hij vroeg me ook een document te ondertekenen waarin stond dat ik akkoord was met ontslag met onderlinge toestemming.
Na hierover nagedacht te hebben, was ik van mening dat dit niet wettelijk was, en weigerde dat document te ondertekenen. Ik heb wel meteen zelf ontslag genomen, want als mijn werkgever mij na 5 jaar dienst niet vertrouwd, of mij op zijn minst het voordeel van de twijfel te gunnen, dan hoef ik daar niet meer te werken. Ondertussen heb ik al wel ander werk, gelukkig.
Maar nu de kern van mijn post: de familie in kwestie heeft dus inderdaad aangifte gedaan van diefstal. Ik werd opgeroepen om een verklaring te komen geven, en een bom werd neergegooid: de politie vroeg mij of ik bezwaar had tegen huiszoeking!!
Pardon?? Menen ze dat nu echt?