#1 , 10 okt 2010 00:42
Hallo,
Ik zit met een vraag waarop niemand mij tot nu toe echt een duidelijk antwoord kon geven, daar de feiten zeer recent zijn en ik nog niet werd opgeroepen o.i.d. en dus bijgevolg nog geen advocaat onder de arm heb genomen.
Het zit zo; ik had een banale ruzie met mijn vriendin, die naar huis ging, toen ik daar aankwam om om uitleg te vragen stond haar vader reeds buiten,
er ontstond dus een ruzie, de vader kwam naar mij en ik trok mijn mes ter verdediging ( FOUT 1, daar ben ik me van bewust)en zei dat 'ie me gerust moest laten, in het tumult kwam haar moeder er ook bij die mij weg wou sturen waarna ik haar een duw gaf ( Fout 2, al vind ik slagen en verwondingen nogal heftig geformuleerd gezien de aard van de zogenaamde aanval, waaruit ook geen enkele 'verwonding' is voortgekomen) toen ik doorliep heb ik de spiegel van de wagen van haar moeder er afgetrapt ( fout 3, niets tegen in te brengen).
De aanklachten ( hoewel er enkel een verklaring van de ouders en een buurman werd afgenomen, en er door hen naar eigen zeggen geen klacht is ingediend) luiden als volgt ;
1) Bedreiging door zinnespelen en gebaren
2)Slagen en verwondingen ( niet nader gespecifierd ??)
3) Beschadiging van voertuigen zonder geweld of bedreiging
Wat zou hier de eventuele strafmaat kunnen zijn, in acht nemend dat de schade voor de wagen in der minne geregeld zou worden, er reeds opnieuw contact is met de ouders (hetzij vertroebeld) en ik nog steeds met haar samen ben, voorts heb ik vast werk en een -voorlopig- blanco strafblad.
Zou hier een celstraf uit voortkomen waarbij ik ook effectief van mijn vrijheid beroofd word, of moet ik eerder denken aan voorwaardelijk, enkel band, taakstraf of boete?
Met vriendelijke groet