Slagen en verwondingen, bedreiging, schade aan voertuig...

doeranga1880
Topic Starter

Slagen en verwondingen, bedreiging, schade aan voertuig...

#1 , 10 okt 2010 00:42

Hallo,

Ik zit met een vraag waarop niemand mij tot nu toe echt een duidelijk antwoord kon geven, daar de feiten zeer recent zijn en ik nog niet werd opgeroepen o.i.d. en dus bijgevolg nog geen advocaat onder de arm heb genomen.

Het zit zo; ik had een banale ruzie met mijn vriendin, die naar huis ging, toen ik daar aankwam om om uitleg te vragen stond haar vader reeds buiten,
er ontstond dus een ruzie, de vader kwam naar mij en ik trok mijn mes ter verdediging ( FOUT 1, daar ben ik me van bewust)en zei dat 'ie me gerust moest laten, in het tumult kwam haar moeder er ook bij die mij weg wou sturen waarna ik haar een duw gaf ( Fout 2, al vind ik slagen en verwondingen nogal heftig geformuleerd gezien de aard van de zogenaamde aanval, waaruit ook geen enkele 'verwonding' is voortgekomen) toen ik doorliep heb ik de spiegel van de wagen van haar moeder er afgetrapt ( fout 3, niets tegen in te brengen).

De aanklachten ( hoewel er enkel een verklaring van de ouders en een buurman werd afgenomen, en er door hen naar eigen zeggen geen klacht is ingediend) luiden als volgt ;

1) Bedreiging door zinnespelen en gebaren

2)Slagen en verwondingen ( niet nader gespecifierd ??)

3) Beschadiging van voertuigen zonder geweld of bedreiging

Wat zou hier de eventuele strafmaat kunnen zijn, in acht nemend dat de schade voor de wagen in der minne geregeld zou worden, er reeds opnieuw contact is met de ouders (hetzij vertroebeld) en ik nog steeds met haar samen ben, voorts heb ik vast werk en een -voorlopig- blanco strafblad.

Zou hier een celstraf uit voortkomen waarbij ik ook effectief van mijn vrijheid beroofd word, of moet ik eerder denken aan voorwaardelijk, enkel band, taakstraf of boete?

Met vriendelijke groet

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float

#2 , 10 okt 2010 08:08

Zou je niet wachten tot het onderzoek is afgelopen? Het is zelfs nog niet zeker dat je zal worden vervolgd.

doeranga1880
Topic Starter

#3 , 10 okt 2010 08:10

Ik ben hiervoor opgepakt, mocht een nacht blijven...
Ze waren tegen mij bezig dat ze hier vast zwaar aan tillen, gezien het met een mes was en dat het potentieel erger had kunnen aflopen...
Is de kans dan niet groot dat je daadwerkelijk vervolgd word?

Mvg

Reclame

float

#4 , 10 okt 2010 08:19

Het parket beslist hierover. Hebben ze je bestuurlijk of gerechtelijk aangehouden?

doeranga1880
Topic Starter

#5 , 10 okt 2010 08:22

Dat weet ik niet, ze hebben mij bij mij in de straat opgepakt, en dan na een nachtje in de cel verhoord en dat was het...

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 okt 2010 16:31

ni goe bezig man.

doeranga1880
Topic Starter

#7 , 10 okt 2010 18:38

Gelieve te posten wanneer u daadwerkelijk advies kan geven.
Beoordeling zonder enige voorkennis, daar heb ik geen boodschap aan.
Net alsof ik niet weet dat ik fout ben....

mava105

#8 , 10 okt 2010 19:44

...
Was dat dan geen advies? (u erop attent maken dat je niet goed bezig zijt.)

doeranga1880
Topic Starter

#9 , 10 okt 2010 22:27

...
Was dat dan geen advies? (u erop attent maken dat je niet goed bezig zijt.)

"Wat zou hier de eventuele strafmaat kunnen zijn, in acht nemend dat de schade voor de wagen in der minne geregeld zou worden, er reeds opnieuw contact is met de ouders (hetzij vertroebeld) en ik nog steeds met haar samen ben, voorts heb ik vast werk en een -voorlopig- blanco strafblad.

Zou hier een celstraf uit voortkomen waarbij ik ook effectief van mijn vrijheid beroofd word, of moet ik eerder denken aan voorwaardelijk, enkel band, taakstraf of boete?"

Als ik uw mening over mijn gedrag vroeg was uw post relevant geweest.
Ik geef zelf al aan in mijn eerste post dat mijn gedrag fout was, ware het niet fout geweest had men er vast geen punt gemaakt...

Ik vraag wat hier de eventuele straf zou kunnen zijn, niet wat u over het voorval, mijn gedrag, of mijn persoon denkt.

Toch bedankt voor de moeite en de -hoogstwaarschijnlijk - zeer belangrijke tijd die u in uw bijdrage heeft gestopt.

sheepie

#10 , 11 okt 2010 09:26

Het parket beslist hierover. Hebben ze je bestuurlijk of gerechtelijk aangehouden?

Zal wel bestuurlijke aanhouding zijn... aangezien hij vermoedelijk niet voor de onderzoeksrechter is moeten verschijnen. Nachtje cel en na verhoor vrijgelaten.

float

#11 , 11 okt 2010 18:31

Het parket kan ook beslissen hé ;-)

willby

#12 , 11 okt 2010 18:41

Ja man,
Alleen snap ik niet goed waarom men met een mes in de zakken moet rondlopen.
Kan ook nog beschouwd worden als verboden wapendracht.

Franciscus

#13 , 13 okt 2010 19:58

Inderdaad - verboden wapenbezit moet er ook nog bijstaan
Bestuurlijke aanhouding ... denk ik echt niet. Laat ons stellen dat het hier van toepassing zou zijn voor openbare dronkenschap en verstoren van openbare orde.
Heeft men uw foto en vingerafdrukken genomen? Het wapen met beslag gelegd ter verbeurdverklaring - U hebt toch afstand gedaan hoop ik?
Op het verhoorblad staat verhoor NA arrestatie...
Wel dan mag je zeker zijn dat u gerechtelijk bent gearresteerd (aangehouden in principe een term voor elke vorm van vrijheidsbeneming en specifiek voor de bestuurlijke vorm... vraag me daar niet de uitleg van want dan heb ik een blz of 6 nodig).
Staat dat er werkelijk ook op beschadigingen zonder geweld en bedreiging - hoe rijmt men dat met slagen en vertoon van wapens.
Er zal zo wie zo met het parket gebeld zijn en de beslissing zal zijn geweest PV gewone weg - arrestatie wordt bevestigd duur onderzoek - mag na ambtsplichten beschikken.

U wordt correctioneel vervolgd - grof ingeschat staat op een aantal van die zaken toch een minimum van 6 maanden effectief.
Het hangt nu af want u zelf doet men zal ook rekening houden met de omgeving maar reken er maar op dat BIJ een proces dat op uw strafblad zal komen.

Het is niet omdat er niemand KLACHT indient dat het niet strafbaar is en blijft we zijn gelukkig niet in USA
Laatst gewijzigd door Franciscus op 09 dec 2010 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.

doeranga1880
Topic Starter

#14 , 16 okt 2010 13:46

Het wapen was niet meer in mijn bezit toen ik aangehouden werd.

Ja er werden foto's en vingerafdrukken genomen.

Houd dit dan in dat ik zowiezo een celstraf zal krijgen of....?

Groeten

doeranga1880
Topic Starter

#15 , 16 okt 2010 13:46

En ja er staat inderdaad zonder geweld of bedreiging...

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”