aanranding van eerbaarheid

fg38
Topic Starter

aanranding van eerbaarheid

#1 , 22 dec 2009 15:51

.d
Laatst gewijzigd door fg38 op 23 dec 2009 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa

#2 , 22 dec 2009 18:28

er is geen bewijs....en die sms'en dan?

pedofiel???het leeftijdsverschil is amper 3 jaar...ik zou de meisjes van 15 niet de kost willen geven die al sex hebben gehad.

als ze nog maar 15 was, kan ze niet voor een volwassenenrechtbank verschijnen.

fg38
Topic Starter

#3 , 22 dec 2009 19:19

met de bewijs bedoel ik van dat het meisje bij haar verklaring heeft gezegd dat ik haar had verkracht maar dat is helemaal niet waar en er zijn geen bewijzen voor een verkrachting zei de commissaris.
Maar wat zal er dan in de rechtbank gebeuren? Ga ik nu alleen geldboete krijge? en hoeveel zou dat nu zijn?

Reclame

Vandebos

#4 , 22 dec 2009 21:02

Hoogstwaarschijnlijk een serieuze tik op de vingers van de rechter, maar aangezien de zaak lijkt te rusten op valse verklaringen zoals door de politie volgens u zelf toegegeven zal dat wellicht alles zijn.

fg38
Topic Starter

#5 , 22 dec 2009 21:42

zou ik ook een geldboete krijgen ? De commissaris heeft dat wel gezegd maar kan de rechter iets anders belissen ?

Vandebos

#6 , 22 dec 2009 22:05

Die kans zit er effectief in... (een tik zonder lat is geen tik...) Op het einde van de dag blijven er nog steeds sexuele handelingen met een minderjarige over. Het feit dat jezelf amper de wettelijke leeftijd van volwassene hebt bereikt zal wel als verzachtende maatregel meespelen.

Dat zullen 5 minuutjes plezier om nooit te vergeten worden.

fg38
Topic Starter

#7 , 22 dec 2009 22:18

en hoeveel zou die boete dan ongeveer zijn ? Het meisje wou zelf zulke dingen doen, maar toch zal ik hiervoor bestraft worden :(

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 23 dec 2009 10:19

Laten we eventjes de puntjes op de i zetten.
dit gaat niet over verkeerd parkeren.
Puur strafrechtelijk is dit een misdaad - de reeks van zeer zware feiten die dan ook zeer zwaar gestraft worden.
Het meisje kan geen toestemming geven want geen 16 jaar.
(argumenten als ik wist het niet - tellen echt niet hoor)
U bent meerderjarig - wat in principe een verzwaring is gezien uw verantwoordelijkheid.
Aanranding - lees de tekst maar eens goed elke vorm van penetratie - dus uw penis in de mond is penetratie - dus verkrachting van een minderjarige - strafbepaling 15 tot 20 jaar.
Geldboete is bijkomstig en een extra straf - waar haalt men dat.
Normaliter wordt u voor zo'n feiten ter beschikking gesteld en voorgeleid voor pdK of onderzoeksrechter. het feit dat het niet gebeurd is maar hopelijk wel gebeld door de commissaris geeft echter al een indicatie.

Een commissaris bepaalt echter niet en nooit wat uw straf zal zijn ... dat is steeds een rechter. In uw geval zal dat een dagvaarding voor de correctionele rechtbank zijn.

Wat gaat dan meespelen --- het feit of er een relatie is tss de partners -
het feit dat er elementen zijn die wijzen op het feit dat het meisje niet onwillig was MAAR hoe onwillig ook minder dan 16 staat wel in de tekst en
graag gedaan ook niet daar staat puur en simpel minder dan 16 jaar dus 15 tot 20 jaar.

Als daar een relatie is --- wel dan zal er niet veel gebeuren - opvoedkundige maatregelen? begeleiding? en voor u mogelijk iets voorwaardelijk.
In het andere geval is het koffiedik kijken - hangt af van de reactie van het meisje voor de rechter - wordt zijn doorverwezen naar de jeugdrechter voor maatregelen of niet.
Vraagt men u 'vooraf' om een therapie te gaan volgen...??
Gezien feiten zal de zaak ook met gesloten deuren plaatsvinden...

Advies : zorg dat je zeer vlug een goede advocaat neemt want dit kan voor uw toekomst zeer vervelende proporties aannemen...
maar alles hangt dus af van de context.

PSPS vermijdt nu alle contact met het meisje tenzij op advies van uw advocaat.

ART. 372
[ Elke aanranding van de eerbaarheid, zonder geweld of bedreiging gepleegd op de persoon of met behulp van de persoon van een kind van het mannelijke of vrouwelijke geslacht beneden de volle leeftijd van zestien jaar, wordt gestraft met opsluiting [ van vijf jaar tot tien jaar ] .

ART. 374
Aanranding bestaat, zodra er een begin van uitvoering is.

ART. 375
[ Verkrachting is elke daad van seksuele penetratie van welke aard en met welk middel ook, gepleegd op een persoon die daar niet in toestemt.
Toestemming is er met name niet wanneer de daad is opgedrongen door middel van geweld, dwang of list of mogelijk is gemaakt door een onvolwaardigheid of een lichamelijk of een geestelijk gebrek van het slachtoffer.

Met opsluiting [ van vijf jaar tot tien jaar ] wordt gestraft ieder die de misdaad van verkrachting pleegt. ]

[ Wordt de misdaad gepleegd op de persoon van een kind boven de volle leeftijd van veertien jaar en beneden die van zestien jaar, dan wordt de schuldige gestraft met [ opsluiting ] van vijftien jaar tot twintig jaar. ]

fg38
Topic Starter

#9 , 23 dec 2009 10:42

neen mij werd er niet gevraagd om een therapie te volgen.. Mijn vader heeft al een advocaat geregeld, en hij zij van dat ik normaal gezien een geldboete zou krijgen. Maar nu komt u opeens met zo'n tekst van gevangenisstraffen:(

ongelukbelaagd

#10 , 23 dec 2009 12:46

Ik vind het wel vreemd dat de vader van het meisje de dag erna al naar de politie is gestapt. En een meisje van 15 dat je zomaar oraal bevredigd? Is dit misschien geen opgezet spel van vader-dochter om geld vast te krijgen?

Groetjes

PS. Ik zie dit nog in het dagelijkse leven!

3399AAaa

#11 , 23 dec 2009 18:51

ik begrijp dat ook niet goed: u heeft een advocaat en die begint over een geldboete zoals hierboven gesteld? Is dat wel een goede advocaat?

Franciscus

#12 , 23 dec 2009 19:21

Ik begin niet over geld de WET spreekt over opsluiting en geloof me maar daarmee vervolgt men - de boete is in dit geval een bijkomende straf en dan nog de gerechtskosten en de bijdrage aan fonds slachtoffers en de schadevergoeding aan slachtoffer zelf met eventuele psychologische bijstand voor het slachtoffer.
Knoop iets goed in je oren jij bent een dader van een sexuele misdaad. daarop staan die straffen die ik heb aangehaald ...
Een rechter kan u vrijspreken - opschorting met voorwaarden geven - uitstel met voorwaarden geven - een voorwaardelijke straf een effectieve straf al of niet met een geldboete daaraan gekoppeld.
Dat hangt er allemaal vanaf
.
Om u een idee te geven - een gastje van net 18 jaar stalkt zijn (ex)vriendin al enkele weken - stalking is een wanbedrijf dus sowieso al minder hoge straffen.
in een shoppingcentrum komt de moeder tussen want hij is daar weer en hij slaat de moeder. 1 slag in gezicht
Weer klacht - gastje wordt ter plaatse gehouden door beveiliging - politie erbij mee naar bureau - ter beschikking gesteld - voorleiding OR- vrij onder voorwaarden - geen contact (logisch lijkt mij) EN therapie gaan volgen.
En u zou enkel geldboete krijgen???

PS heeft politie uw foto en vingerafdrukken genomen - dat hadden ze moeten doen gezien verplicht
PSPS kent u het PV nr - kan je dit opgeven - laatste cijfers voor de schuine streep hoeven niet. Was dat PV dringend?

fg38
Topic Starter

#13 , 23 dec 2009 20:19

pfff ik wil echt niet in de gevangenis ofzo.. want het meisje wou dat zelf doen

fg38
Topic Starter

#14 , 23 dec 2009 20:57

neen het nummer weet ik niet...
maar toch bedankt voor de snelle antwoorden :) ik zal maar afwachten dan..

Franciscus

#15 , 24 dec 2009 10:26

U bent verhoord - u hebt een copie van uw verhoor gekregen - daarbovenaan rechts staat uw PV -nummer.
Het verhoor is ofwel met titel verhoor ofwel met titel verhoor na arrestatie en dan staat er het strafartikel bij.

Als je meerderjarig bent hebt u dat gekregen

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”