#13 , 09 nov 2009 20:59
Sorry, dat ik even laat reageerde. Als ik jullie kan volgen, Heb ik weinig mogelijkheden, juridisch gezien dan. Als ik mijn zaak menselijk bekijk, IK SPREEK DAN ENKEL OP MENSELIJK VLAK, begrijp ik niet dat iemand zomaar andermans goederen kan wegnemen. Ik had gedacht, dat de wetgever toch ergens iets kon betekenen in die zin van : Het spreekt toch voor zichzelf, als ik de wettelijke procedure volg, ik eerst of een raadsman, die persoon schriftelijk in gebreke moet stellen, dat geeft die persoon direct de mogelijkheid om zeker de goederen te vervreemden VOOR er eventueel een huiszoeking kan gebeuren, dat geeft die persoon altijd de mogelijkheid zich te ontrekken van een strafbaar feit. Als ik, en dat is zo, ik via facturen en aankoopbewijzen, met mijn eventuele verklaring, waar ik mijn goederen heb geplaatst enz. zou er toch een mogelijkheid moeten zijn om een huiszoeking te laten doen, voor deze persoon de mogelijkheid krijgt, de zaken te vervreemden, nogmaals, ik spreek enkel op menselijk vlak. Op deze manier krijgt de dader steeds de bovenhand. Nogmaals ter info, ik kan duidelijk aantonen met officiele facturen, aankoopbewijzen, foto's enz., dat die goederen mijn eigendom zijn en van mijn bedrijf, dit is wel VOF vennootschap. Ik heb in vertrouwen, voor ik naar Thailand vertrok, die goederen in zijn opslagplaatst gezet. Ik weet uit goede bronnen en bewijzen via e-mails ed., dat deze persoon, bepaalde zaken van mijn goederen nl., computers, schermen ed, voor persoonlijk gebruik gebruikt. Ik denk dat ik volledig sloot zit. Heb geen vervoer meer, heb geen financiele mogelijkheden meer, enkel een leefloon, dat ik 2 weken geleden heb gekregen. Voor mij is dit een onmenselijke zaak omdat ik weet, als ik mijn installatiematerialen ed, kon terug hebben, ik direct uit deze benarde situatie zou geraken. Mag ik besluiten, dat de dader hier weer eens wint en dat het slachtoffer in de kou blijft staan ??
Wil hier wel duidelijk stellen, dat ik deels de oorzaak ben van deze problemen, ik heb steeds een zeer sociaal gevoel gehad, ben steeds een bestrijder geweest van het onrecht. Iedereen kon aan mijn deur aankloppen en ik heb ook vanuit mijn sociaal gevoel voor anderen, gegeven, gegeven en nog eens gegeven. Na mijn terugkomst uit Thailand, waar ik de zwaarste dingen heb meegemaakt, heb ik ondervonden, ook al roept de regering heel hard over hulp voor dit en dat, dat er in feite GEEN HULP is en dat je steeds alleen staat in deze harde wereld van egoisme ed. Ik heb daar vroeger nooit bij stilgestaan, maar besef nu meer dan ooit, waarom vroeger heel veel mensen aan mijn deur stonden om (mis)bruik van mijn sociaal gevoel te maken. Ik had nooit gedacht dat ik in deze situatie terecht zou gekomen zijn. Mijn sociaal en rechtvaardig gevoel, heeft wel een zeer zware deuk gekregen. Hou binnen 14 dagen eens de schrijvende pers in de gaten, jullie zullen kunnen lezen, wat ik hier niet kon schrijven, vanwege, plaatsgebrek en te lang verhaal. De titel is : VOOR 150.000,00 € OPGELICHT IN THAILAND.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Jan