Bewijzen slagen en verwondingen

Marcv47
Topic Starter

Bewijzen slagen en verwondingen

#1 , 06 okt 2009 17:13

Hallo,

Ongeveer een jaar en half geleden werd er bij mij thuis rond 21 uur s'avond's hard geklopt op de voordeur en hevig gebeld. Mijn buur die blijkbaar razend was is mij dan beginen te bedrijgen en probeerde binnen te dringen bij mij thuis. Ik kon dit vermijden zonder te slagen, gewoon met de deur geduwd. Mijn buur liet daarna een ambulance komen, werd voor enkele uren naar kliniek gebracht en was zei de politie zwaar toegetakeld ??? Door mij zei hij!!! Een uur later werd ik bij mij thuis door politiemanen opgepakt, met handboien meegenomen voor een nacht op bureel en beschuldigd van opzettelijke slagen en verwondingen. Ik heb vandaag een pro-justitia gekregen van het parket. Wat zou ik moeten doen tegen deze valse aantuigingen?
Dank bij voorbaat,
Marcv47

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Simon Verhoeven

#2 , 06 okt 2009 17:37

Zijn er getuigen?

Marcv47
Topic Starter

#3 , 06 okt 2009 17:49

Neen, geen getuigen, niemand zou iets gezien noch gehoord hebben.
Mvg

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 okt 2009 19:29

Uw woord tegen zijn woord

Hoever staat het onderzoek - bent u al gedagvaard om te verschijnen - heeft de politie u al terug uitgenodigd

handboeien en oplsuiting wil zeggen arrestatie - wat was de beslissing van het parket op dat ogenblik of bent u voorgeleid.
Wat was dan de beslissing van het parket of was het een onderzoeksrechter.
Hebt u het pV nr gekregen.

Hebt u ondertussen nog een verklaring afgelegd.
Hebt u het pv al kunnen inzien

Marcv47
Topic Starter

#5 , 06 okt 2009 20:36

Ik mocht die dag geen klacht indienen daar mijn buur reeds zijn klacht had gedaan. Een PV werd opgesteld, twee kontakten werden door de politie gelegd met procureur des koning in Dendermonde die mijn vrijlating heeft bevolen pas na dat de kliniek bevestigde dat mijn buur in orde was.

Ik ben toen verhoord geweest die nachten ben op raad van een vriend de dag daarna een verklaring gaan afleggen zeggend dat ik hem niet had geslagen en dat hij bij mij wou binnendringen op geweldadige wijze. Ik heb tijdens 1 1/2 jaar niet meer gehoord tot vandaag.

Ik heb vandaag een PV gekregen van een deurwaarder afkomstig van het parket. Ik werd nog niet verhoord voor een tweede keer door de politie.

Wat kan ik doen?
Mvg,
Marc

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 okt 2009 19:14

gezien dagvaarding voor correctionele Rb best nu een advocaat nemen en dossier laten opvragen

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”