Advies Gevraagd: Rechten en acties bij betwisting diefstal en pludering van Visa rekening
Geplaatst: 05 sep 2024 17:14
Beste leden van het forum,
Ik zit met de haren in mijn hoofd hoe Visa mij afwimpelt.
Na diefstal van mijn kaart en de afname van de limiet met de pin code die hoogstwaarschijnlijk geshoulderd werd (volgens een getuige in PV). In enkele uren haalden de dief (dieven) gans de limiet af van de kaart op +15 verschillende locaties.
Ik melde de diefstal op de dag zelf nog van de transacties, blokkeerde kaart, en contacteerde naast de bank tevens de politie.
Hoe houdt Visa "Zero Liability" eigenlijk steek? ->
Visa heeft mijn claim afgewezen op basis van een onvolledige beoordeling door stellen dat de code "op een of andere manier" bij mijn kaart zat.
Er is zelf tegenbewijs van mijn zaak. In het PV is er een getuige vermeld die verdacht gedrag zag , een paar uur voor de kaart gestolen werd en de fraudeulze transacties gepleegd werden.
Ik heb alle voorwaarden van het Visa Zero Liability-programma nageleefd, inclusief het onmiddellijk melden van de fraude aan Visa, en niet nalatig zijn.
Men houdt zich bij Visa vast aan het "nalatig" zijn, negeert het tegenbewijs in het PV , negeert de opvraging van camerabeelden ( er zouden duidelijke beelden zijn 3 grote transacties gebeurden aan bankautomaten, en 2 in een kledijwinkel)...
Hoe in godsnaam kan Visa dit zomaar stellen?
Ondanks mijn naleving van de voorwaarden, heeft Visa mijn betwisting doorgestuurd naar mijn bank, zonder een grondig onderzoek te doen.
Welke stappen kan ik ondernemen om mijn claim voor terugbetaling van de frauduleuze transacties te heropenen of te versterken bij Visa zelf? Of eventueel bij de bank? Visa stelde vandaag dat ze advies bij de bank gingen vragen en antwoorden enkele uur later: "Uw bank beslist om niet over te gaan tot terugbetaling van de frauduleuze transacties. ".
Ik kan er niet bij dat men stelt dat er een code bij mijn kaart zou gezeten hebben, en Visa de PV, mijn emails, de getailleerde info, enzoverder negeert.
Heb ik recht op verdere juridische stappen, en zo ja, welke stappen moet ik volgen?.. en waar?
Ik waardeer alle hulp en advies die u kunt bieden om deze kwestie op te lossen. Naast de diefstal zelf, is het enorm frustrerend hoe men dit afwimpelt en er geen bescherming van diefstal lijkt te zijn uiteindelijk?....
Ik zit met de haren in mijn hoofd hoe Visa mij afwimpelt.
Na diefstal van mijn kaart en de afname van de limiet met de pin code die hoogstwaarschijnlijk geshoulderd werd (volgens een getuige in PV). In enkele uren haalden de dief (dieven) gans de limiet af van de kaart op +15 verschillende locaties.
Ik melde de diefstal op de dag zelf nog van de transacties, blokkeerde kaart, en contacteerde naast de bank tevens de politie.
Hoe houdt Visa "Zero Liability" eigenlijk steek? ->
Visa heeft mijn claim afgewezen op basis van een onvolledige beoordeling door stellen dat de code "op een of andere manier" bij mijn kaart zat.
Er is zelf tegenbewijs van mijn zaak. In het PV is er een getuige vermeld die verdacht gedrag zag , een paar uur voor de kaart gestolen werd en de fraudeulze transacties gepleegd werden.
Ik heb alle voorwaarden van het Visa Zero Liability-programma nageleefd, inclusief het onmiddellijk melden van de fraude aan Visa, en niet nalatig zijn.
Men houdt zich bij Visa vast aan het "nalatig" zijn, negeert het tegenbewijs in het PV , negeert de opvraging van camerabeelden ( er zouden duidelijke beelden zijn 3 grote transacties gebeurden aan bankautomaten, en 2 in een kledijwinkel)...
Hoe in godsnaam kan Visa dit zomaar stellen?
Ondanks mijn naleving van de voorwaarden, heeft Visa mijn betwisting doorgestuurd naar mijn bank, zonder een grondig onderzoek te doen.
Welke stappen kan ik ondernemen om mijn claim voor terugbetaling van de frauduleuze transacties te heropenen of te versterken bij Visa zelf? Of eventueel bij de bank? Visa stelde vandaag dat ze advies bij de bank gingen vragen en antwoorden enkele uur later: "Uw bank beslist om niet over te gaan tot terugbetaling van de frauduleuze transacties. ".
Ik kan er niet bij dat men stelt dat er een code bij mijn kaart zou gezeten hebben, en Visa de PV, mijn emails, de getailleerde info, enzoverder negeert.
Heb ik recht op verdere juridische stappen, en zo ja, welke stappen moet ik volgen?.. en waar?
Ik waardeer alle hulp en advies die u kunt bieden om deze kwestie op te lossen. Naast de diefstal zelf, is het enorm frustrerend hoe men dit afwimpelt en er geen bescherming van diefstal lijkt te zijn uiteindelijk?....