Beste,
Ik ben meerderjarig (student) en ben vandaag betrapt geweest op winkeldiefstal. Dit was echter wel de eerste keer. Het was bij de zelfscan waarbij ik maar een paar items van de zak had gescand (totale waarde 50 euro ong). Ze (inspecteur) hebben mij apart genomen. Hij was vanaf het begin zeer aggresief waarna ik gevlucht ben uit de winkel. Hierna gevat door een security die mij naar het magazijn bracht (waar geen bewakingscamera hangden) mij opnieuw hard behandelde en duwen gaf. Daarna hebben ze gevraagd achter mijn paspoort. Ze zeiden dat ze de politie niet gingen bellen en ik moest 1 document onderteken (dit was voor administratie zeiden ze). Dit was in het frans dus kon niet echt verstaan wat er in stond, wat ik grotendeels weet is naam, adres, ID gegevens, en ik moest handtekenen en erop schrijven dat ik goederen van een waarde van 50 euro had gestolen. Hierna moest ik de gestolen producten van ongeveer 50euro betalen. Ik moest geen extra boete betalen (wat normaal wel zou gemoeten hebben). Verder werd er niks gedaan en mocht ik vertrekken (duurde in totaal 15-20 minuten totaal). De security zei dat ik opnieuw welkom was in de winkel zolang ik niets opnieuw stal.
Mijn vraag is zijn er nu toch gevolgen voor mij omdat ze mijn paspoort hadden genomen en ik een document moest ondertekenen?