Bedreigingen

Verkest
Topic Starter

Bedreigingen

#1 , 11 jul 2009 14:23

Beste

ik ga altijd uit in dezelfde buurt en had een grote maand geleden ruzie met een vriendin. We waren dit aan het bespreken toen een vriend van haar naar mij kwam en me vastgreep en dreigde mij een lesje te leren. Ik zei niets en deed niets op dat moment. Hij kwam 5 minuten later terug en gaf me een klets met zijn platte hand in mijn gezicht. Toen nam ik wat afstand. Hij liet me verder met rust. Maar ondertussen ben ik hem al meerdere keren tegengekomen en komt hij altijd naar me toe en zegt me dat ik niet te dicht in zijn buurt of van dat meisje moet komen ofdat ik er spijt van zal hebben.
Kan ik hier juridisch iets aan doen want ik ben die bedreigingen beu?

Met vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeber

#2 , 12 jul 2009 09:53

Uit de door jou beschreven feiten kunnen 3 kwalificaties van misdrijven afgeleid worden

- vrijwillige slagen en verwondingen (aan minderjarige indien jetot die categorie zou behoren)
- mondelinge bedreigingen met voorwaarde
- bedreigingen door gebaren en/of zinnebeelden

Je kan naar de polite gaan met je verhaal. Vervolgens zullen waarschijnlijk zowel die vriendin als die 'agressor' verhoord worden

Verkest
Topic Starter

#3 , 12 jul 2009 11:02

OK, bedankt voor de info
Ik denk dat ik het nu gewoon zo zal laten en kijken hoe alles verloopt.
Wil het ook niet erger maken dan het al is.

Reclame

digits

#4 , 12 jul 2009 14:31

Als je echt bezorgd bent om je veiligheid ga je nu best al eens langs. Als er dan later toch iets zou gebeuren is men reeds op de hoogte van je probleem.

Als je het enkel zou doen "om hem terug te pakken", dan is het inderdaad beter om het uit te stellen lijkt mij.

Maar misschien denken mensen die wat meer van rechten kennen hier anders over...

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”