Pagina 1 van 1

Klacht laster en eerroof na online review

Geplaatst: 13 mei 2023 17:15
door V_D_T
5 jaar geleden wonnen wij een rechtszaak tegen een leverancier en installateur van kachels. Onlangs postte ik over onze klacht een Google review omdat we nog steeds dezelfde klachten horen over de service en ze dus blijkbaar niet leren uit hun fouten. https://goo.gl/maps/BgvLnFWeMCFqUBrZ7
Nu dreigt deze met een klacht wegens laster en eerroof als we onze review niet verwijderen. Kan dit zomaar? We vertellen geen onwaarheden in de review, het taalgebruik is netjes. En het is niet zo dat we oproepen om hier geen diensten af te nemen, maar we willen wel onze ervaring met de slechte service na verkoop delen met potentiƫle klanten.

Re: Klacht laster en eerroof na online review

Geplaatst: 13 mei 2023 18:26
door Drone
zolang u de beweringen kan staven met de nodige bewijzen is er geen sprake van "laster en eerroof"

Re: Klacht laster en eerroof na online review

Geplaatst: 14 mei 2023 09:33
door Inazuma
Tegenwoordig populaire manier om enkel positieve reviews over te houden.

Als je post wat reeds door de rechtbank als foute installatie beoordeeld is, kan de winkeleigenaar je weinig maken - het kan je wel last geven.

Laster is bewust verspreiden van leugenachtige verklaringen:

https://advo-recht.be/kennisbank/strafr ... %20eerroof.

Volgens artikel 443 van het Belgische Strafwetboek is hij die aan een persoon kwaadwillig een bepaald feit ten laste legt, dat zijn eer kan krenken of hem aan de openbare verachting kan blootstellen, en waarvan het wettelijk bewijs niet wordt geleverd, schuldig aan laster en eerroof.

Re: Klacht laster en eerroof na online review

Geplaatst: 14 mei 2023 16:19
door Franciscus
Correct