Mijn moeder is mentaal onstabiel en heeft een zwaar alcoholprobleem.
Voor deze redenen heb ik dan ook contact met haar verbroken.
Ze belt nu regelmatig de politie, zogezegd omdat er iets is. Ze verzint dan verhalen ("opa gaat sterven en ze weet van niks!") zodat de politie op late uren voor mijn duur komt te staan. Deze zijn natuurlijk wel begripvol, maar het is iedere keer ontzettend stressvol.
Ze heeft ook eens de ambulance gebeld (zogezegd omdat ze dacht dat ik was flauwgevallen) terwijl ze WIST dat ik niet thuis was. De ambulanciers hebben dan samen met de brandweer mijn deur opengebroken. Dit heeft me 200 euro gekost, en ik heb een nacht met een kapotte deur moeten slapen.
Iedere keer als ik mijn huis verlaat heb ik schrik dat mijn deur weer zal worden opengebroken, is er een manier om ergens aan te geven dat als zij belt het NOOIT kan kloppen omdat we geen contact hebben? kan ik dit bij de politie of gerechtelijk aangeven? ik heb geen zin om mijn eigen moeder aan te klagen, ik wil gewoon niet dat ze mij zo kan treiteren met hulpdiensten. Zelfs verhuizen is geen oplossing, aangezien ze gewoon zegt 'ze is thuis' en dan halen de hulpdiensten deze informatie op.