Aangebrachte schade bedrag te hoog

Unregistrado
Topic Starter

Aangebrachte schade bedrag te hoog

#1 , 06 mei 2009 21:17

Op mijn werk ben ik het slachtoffer geweest van aanhoudende roddels. Op het moment dat deze te persoonlijk werden heb ik op een domme manier mijn woede vergeldt op de wagen van de collega hierbij brak ik de achterruit van de wagen met mijn hand. Hierbij waren geen getuigen. Ik ben toen naar huis vertrokken. Op het moment dat ik gekalmeerd was +- 15 min later heb ik persoonlijk gebeld met de baas en gezegd dat ik die ruit had gebroken en dat ik begreep dat er consequenties aan vast hingen. Hij vroeg me om terug te komen werken en het uit te praten. Hij stelde voor om het via de verzekering te regelen. Iets later komt de vader van de baas aan (ook schoonvader van de roddellende collega). Deze belt de politie en eist van zijn zoon dat hij me ontslaat. Ik heb een verklaring afgelegd bij de politie en gezegd dat ik die ruit gebroken heb en ook wil vergoeden.

Ik had zelf gebeld naar een firma die achterruiten vervangt en die sprak over € 300. Nu bel ik de verzekeringsfirma van de eigenaar van de auto en die spreken over € 1400. Na contact te hebben gehad met de garagist die het heeft hersteld (via mijn verzekering) spreken deze ook over een bluts. Ik had best wel verwacht dat het iets duurder ging zijn dan die € 300 maar ik heb er geen bluts in geslagen enkel de ruit gebroken.

Kunnen ze me iets maken als ik weiger die bluts te betalen? Ik ben ook niet gedekt door mijn verzekering . Dus hoe los ik dit best op?

Alvast bedankt voor de moeite.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 07 mei 2009 13:14

Er is op het moment van de feiten tussenkomst geweest van de politie. Hebben deze een vaststelling gedaan van de schade? Indien ja, ga dan langs op het politiekantoor en vraag het PV hiervan op. Indien nee, dan is het aan de tegenpartij om te bewijzen dat u die bluts heeft veroorzaakt. Dat geldt ook als er geen PV werd opgesteld.

dieke

#3 , 07 mei 2009 13:18

Nog een vraag: bij welke verzekering is u ten rade gegaan? Heeft u geen familiale verzekering?

Zonder tussenkomst van de verzekering, lijkt het me nog een moeilijke strijd te worden aangezien er ook onzekerheid is over het juiste bedrag voor het vervangen van die ruit. Alleen een onafhankelijk expert kan dat correct vaststellen en als je die moet inschakelen zonder verzekering, is dat een dure grap. Langs de andere kant, als u ergens een bewijsje kan vastkrijgen (van een betrouwbare garagist of zo) dat het veel minder kost dan wat de tegenpartij voorstelt, is het misschien ook aan de tegenpartij om te bewijzen dat dat niet zo is.

Reclame

Unregistrado
Topic Starter

#4 , 07 mei 2009 15:09

Verklaringen zijn apart opgenomen door de politie. Na mijn verklaring mocht ik gaan. Ik heb verklaard dat ik met mijn rechterhand de autoruit heb gebroken. De politie heeft de schade niet kunnen vast stellen want het voertuig was al naar de garage gebracht.

Familiale verzekering helpt niet bij "vandalisme".
Zonder tussenkomst van de verzekering, lijkt het me nog een moeilijke strijd te worden aangezien er ook onzekerheid is over het juiste bedrag voor het vervangen van die ruit
Ik ga de prijs van die ruit niet in discussie trekken. Ik ga ervan uit dat de garage daar hun werkelijke kost rekent (dus ik verwacht ook een hoger bedrag dan die € 300 want de zelfstandige die dat doet is half zo goedkoop als carglass). Wat ik wel vind is dat ze me geen schade (die bluts dus) aan die auto moeten aansmeren die ik niet veroorzaakt heb.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”