hondendrollen op bouwgrond

hm
Topic Starter

hondendrollen op bouwgrond

#1 , 06 apr 2009 21:34

Beste leden,
Op mijn bouwgrond liggen op ongeveer 2 maanden tijd honderden drollen van een grote hond(en).
Dus wijkagent van de plaats waar mijn eigebdom gelegen is gebeld.
Gesprek:
Hallo mevrouw, ik zou klacht willen indienen tegen onbekenden die hun hondendrollen achtelaten op mijn eigendom , straat, nummer en omschrijving.
Ha mijnheer, en kent ge de eigenaar van die hond.
Nee mevrouw.
Ja, dan kan ik niets doen, maar als ik daar toevallig kom zal ik het in t'oog houden, en als ik iemand met een hond zie zal ik zeggen dat zij geen drollen mogen achterlaten.
Ik raad u aan om een bordle te plaatsen met het waarschuwingsteken op te plaatsen of iets dergelijks
Dank u mevrouw.
EINDE GESPREK.
Ik woon op een redelijke afstand van mijn eigendom.
Moet ik nu zelf speurhond spelen, of hoe kan ik te weten komen wie de eigenaar van die drollen is, en kan ik de eventuele kosten die ik hiervoor moet maken, vereffenen op de dader.
Graag uw raad.
hm

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 07 apr 2009 00:34

hm: had u dan gewild dat de politie voor u ging 'speurhond' spelen?

artemis

#3 , 07 apr 2009 09:51

Tja, mijn straat ligt ook steeds vol hondendrollen en dat mag niet want die moeten opgeraapt worden. Als de politie dat ziet gebeuren zullen ze wel iets doen maar anders?

Je kan moeilijk van de politie verwachten dat ze nu gaan patrouilleren rond jouw bouwgrond ;-)

Reclame

sniper

#4 , 07 apr 2009 14:17

je kan mss een klacht indienen voor sluikstorten
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 apr 2009 19:14

Eigenaar van de grond is aansprakelijk en verantwoordelijk voor wat op zijn grond ligt.

Hij moet zorgen dat er niet kan gesluikstort worden.

hijzelf is aansprakelijk voor de opkuis

mocht hij het niet doen en het is op de koop toe een inbreuk op een milieuwetgeving zie terug punt 1

De politie staat niet in voor de opkuis van uw grond noch voor het bewaken van uw grond

U kan altijd een bewakingsdienst inschakelen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”