sex met 16 jarige

helpmij
Topic Starter

sex met 16 jarige

#1 , 26 mar 2009 18:45

ik weet niet waar ik het volgende moet plaatsen !
Dus sorry als het verkeerd staat.

Ik ben een 39e jarige gay en een 15 jarige ziet me graag.
komt hier vaak maar altijd de boot op een afstand kunnen houden.
Nu is hij enkele weken geleden 16 jaar geworden.
Volgens hem mag hij sex hebben en kanik dit excuus niet meer inroepen om bij mij te slapen.
Hij blijft maar zagen, kan een jurist me helpen aan een duidelijk antwoord.
Ben ik strafbaar als een 16 jarige bij mij wilt slapen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 26 mar 2009 18:56

Ik ben geen jurist, maar als ik me juist herinner is de minimumleeftijd voor sexuele betrekkingen voor een meisje 16 en voor een jongen 18 in België. Absoluut geen idee hoe dit op niet-heterokoppels van toepassing is.

Kan de Holebi hulplijn u hier geen antwoord op verschaffen?

Kijk hier eens. Blijkbaar is er ook een forum.

gast254

#3 , 21 apr 2009 00:04

Hoe kom je erbij dat de minimumleeftijd voor jongens en meisjes verschillend zijn? Bij mijn weten zijn deze beide op 16 vastgelegd.

Al denk ik wel dat indien de ouders of de jongen zelf een klacht zouden kunnen indienen wegens pedofilie, want hij is immers nog geen 18 en jij bent 39.

Ik ben ook geen jurist (al zal ik mijn studies in rechten dit jaar wel aanvangen) dus ik zeg enkel wat ik dacht gelezen te hebben. Misschien kan een jurist met de nodige kennis ter zake je hier een duidelijk antwoord op geven.

Reclame

sloeber

#4 , 21 apr 2009 09:47

De seksuele meerderjarigheid is zowel voor jongens als voor meisjes en zowel in het kader van een heteroseksuele als een homoseksuele relatie vastgesteld op 16 jaar (gelijkheidsbeginsel). Indien een minderjarige ouder dan 16 maw zijn (vrije) toestemming tot seks heeft gegeven kan er geen sprake zijn van een misdrijf.

Een klacht vanwege de ouders zal dan ook geen aanleiding geven tot strafvervolging. "pedofilie" is volgens mij zelfs geen autonoom strafbegrip.

gast254

#5 , 21 apr 2009 23:53

Ik ken anders wel voorbeelden van een man die seks had met een 16jarige, hij zelfs was 37. De ouders hebben klacht ingediend en die werd veroordeeld voor seks met minderjarigen(ik zou niet weten of het nu pedofilie is of niet)..

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 apr 2009 13:41

Tgo de minderjarige kunnen er door de jeugdrechter maatrehgelen genomen worden

citroentje

#7 , 24 apr 2009 01:42

Zolang er niemand klacht indien zal er niets gebeuren,maar dien er iemand klacht in trek jij aan het korste eind.Persoonelijk ken ik ook iemand hij 46 zij bijna 16.die wonen zelf samen doordat haar mama gestorven is en haar pa kijk niet naar haar om.Ze slapen samen al zeggen ze dat er niets gebeurt komaan ze ik ben niet van gisteren.
Nu wat vind jij zelf je ben er 39 hij 16,wel ik weet zo al dat ze u zullen bekijken als pedofiel en geef ze eens geen ongelijk,dat die snotneus iemand van zijn leeftijd zoek.
Als zijn ouders klacht indienen dan ben je er geweest al is hij dan 16,en dan kan die ook nog naar de jeugdrechter.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 30 apr 2009 18:02

Dit is een klachtmisdrijf hoor.
Van het ogenblik dat er een officieel persoon over hoort zal er een dringend PV gemaakt worden aan de jeugdrechter.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”