valse beschuldiging

jozef1
Topic Starter

valse beschuldiging

#1 , 24 mar 2009 10:37

een persoon heeft me bij de gerechterlijke instanties valselijk beschuldigd van huurmoord. wat kan ik hieraan doen ? Graag had ik deze persoon voor het gerecht getrokken , maar welke zou dan juist mijn beschuldiging moeten zijn, en wat kan ik als eis opstellen. Wat voor mij belangrijk is vooral mijn naam te zuiveren, financieel is niet belangrijk, doch om deze persoon dergelijke valse beschuldigingen verder te laten uitten zou dit misschien wel een oplossing zijn. welke art. nr. zou ik vb. kunnen aanhalen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 24 mar 2009 11:00

uhmmmm

Laster, eerroof, valsheid in geschrifte ( foutieve politieverklaring), meineed (weet niet hoever het dossier is gegaan en/of liegen in een politieverklaring kan beschouwd worden als liegen onder eed), belemmering van onderzoek ( wat was bedoeling van de leugen)

Best even mee naar een serieuze advokaat gaan met een zo volledig mogelijk dossier. Zowiezo niet aarzelen één eoro morele schadevergoeding te vragen. ( altijd handig als je later toch nog een schadevergoeding wilt vragen)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 mar 2009 19:39

Hoe weet ge dat die persoon dat allemaal heeft gezegd.

Heeft de politie u al opgepakt of zo ??

Indien ja dan heft u al een verklaring kunnen afleggen.
In die verklaring zegt u dat uw belangen geschaad werden en dat u zich burgerlijke partij stelt en klacht wegens laster en of eerroof en lasterlijke aantijgingen.

U kan ook eerst eventjes het onderzoek afwachten tot u van de PDK ( via dvokaat vb ) verneemt dat u buiten vervlging bent gesteld

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”