Ondanks geluidsoverlast de dag ervoor, geeft de politie de tweede dag na nieuwe meldingen nog de mogelijkheid om aan te kondigen dat de muziek binnen een half uur zal stoppen.De tweede dag verliep echter wat minder vlot. Er was deze dag namelijk besloten om de muziekingstalltie vanaf het begin wat stiller te zetten.
Echter kwam de politie al langs om 1:30 uur met als eerste zin "De muziek gaat af om 2 uur, is dat niet het geval dan komen we terug en dient iedereen het terrein te verlaten." De keuze werd gemaakt om de muziek nog een stuk stiller te zetten en niet om de muziek volledig af te zetten, dit omdat er nog veel mensen aanwezig waren.
Om 3:30 uur kwam de politie terug, (Om even wat context te geven: Het festival bevond zich op een privé-terrein van 2 hectare op minstens 300m afstand van de dichtstbijzijnde woning.) dit met maar liefst 3 politiewagens en in totaal 6 agenten, de agenten reden zonder toestemming het privéterrein op, gingen allen tegelijk op het podium staan en trokken de muziekinstallatie hardhandig uit.
Fout, de tuin valt ook onder de onschendbaarheid van de woning. De onschendbaarheid van de woning reikt ook tot de fysieke aanhorigheden van de woning, zoals de tuin. Dus kort gezegd, nee de politie mag niet zomaar andermans (achter)tuin betreden. En ik werk als handhaver in een bepaalde sector al meer dan 10 jaar met deze regels.Ze doen dat zelfs niet zonder redenDus de politie mag zomaar de tuin van mijn woning betreden zonder mijn toestemming?
Ze doen dat om uw inbreuken te stoppen
De woning is onschendbaar
De tuin niet
Zie bijvoorbeeld Elfri:Fout, de tuin valt ook onder de onschendbaarheid van de woning. De onschendbaarheid van de woning reikt ook tot de fysieke aanhorigheden van de woning, zoals de tuin. Dus kort gezegd, nee de politie mag niet zomaar andermans (achter)tuin betreden. En ik werk als handhaver in een bepaalde sector al meer dan 10 jaar met deze regels.Ze doen dat zelfs niet zonder redenDus de politie mag zomaar de tuin van mijn woning betreden zonder mijn toestemming?
Ze doen dat om uw inbreuken te stoppen
De woning is onschendbaar
De tuin niet
In geval van het topic was het dan wrs. ook gebeurd op basis van betrapping op heterdaad.
Vraagsteller stelt zelf de vraag ivm de tuin:Discussie lijkt mij hier niet relevant? TS spreekt van een terrein ver weg van de bebouwing waar blijkbaar zomaar opgereden kan worden.
Dus de politie mag zomaar de tuin van mijn woning betreden zonder mijn toestemming?
Ik denk dat Vraagsteller hier de redenering heeft omgedraaid.Ik denk dat sabam daar een andere opinie op na houdt.Vergunningen zijn echter niet mogelijk omdat het om een privaat evenement gaat.
Hebben de mensen inkom betaald of was alles gratis?