loon diefstal van 25 gsm's

gabberke666
Topic Starter

loon diefstal van 25 gsm's

#1 , 20 feb 2009 18:53

Ongeveer 1 jaar geleden heb ik bij mijn ex werkgever ongeveer een 25 tal gsm's ontvreemt. Ik was vast in dienst als bediende.

Bij mijn arrestatie heb ik de fijten onmiddelijk toegegeven en meegewerkt aan het onderzoek, alsook 10 gsm's die ik nog had teruggegeven.

Ik moet hiervoor nu binnenkort voorkomen bij de correctionele rechtbank en laat mij verdedigen door een advocaat.

Ik heb nog geen strafblad, werk momenteel met een vast contract als bediende en vroeg me af wat er zoal met mij kan gebeuren nu :?:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 20 feb 2009 21:56

Heeft U uw vorige werkgever volledig vergoed voor de ontvreemde toestellen?

gabberke666
Topic Starter

#3 , 24 feb 2009 16:31

Alvast bedankt voor uw reactie!

Nee, hiervoor wacht ik de uitspraak af. Mijn advocaat zij dat hij zou proberen om de zaak te laten opschorten en dat ik enkel de burgelijke party moet vergoeden. Hiermee ga ik uiteraard volledig akkoord...

Het was voor mij ook niet mogelijk om de werkgever op een eerder tijdstip te vergoeden aangezien het mij verboden was nog op om het even welke manier contact te maken met de vorige werkgever om het onderzoek niet te schaden...

Reclame

Vandebos

#4 , 24 feb 2009 16:43

Vermoedelijk boete en een voorwaardelijke straf. (als uw advokaat geen opschorting kan verkrijgen zal hij misschien trachten ipv een voorwaardelijke straf een taakstraf te verkrijgen, dit kan bv 120 uren gemeenschapsdienst zijn. Op die wijze blijft u, bij het uitvoeren van de taakstraf, een strafblad bespaard.)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 feb 2009 19:19

exuseer, ik denk het niet maar wat bedoeld wordt is of het ook te zien is op een bewijs van goed zedelijk gedrag en daar zal het niet opstaan

Een strafblad is een intern dokument ( Min. justitie centraal strafregister) het gemeentelijk strafregister waarvan de burgemeester de beheerder is.
Het Centraal register voedt het gemeentelijke.
Ook taakstraffen worden er opgezet

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”