veroordeling wegend poging tot oplichting

linda30
Topic Starter

veroordeling wegend poging tot oplichting

#1 , 06 okt 2008 16:20

Helaas ben ik bij verstek veroordeeld voor poging tot oplichting, ik heb me een tijdje laten gaan en ik heb hier heel veel spijt van .... ik ben op het goede pad, ik heb geen strafblad en ik werk.

Nu is het volgende, ik ben bij verstek veroordeeld en nu is mijn vraag, als ik verzet aanteken met een deurwaarder, of ik dan nog kans maak om mijn 7 maanden gevangenisstraf die ik heb gekregen kan ontlopen ?

Ik wil hier nooit of nooit nog iets met te maken hebben , ik ben heel bang nu, kan iemand mij aub raad geven ???

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber

#2 , 07 okt 2008 10:03

Waarom bent u in eerste instantie niet naar de rechtbank geweest toen u de eerste keer werd opgeroepen? U had er zonder noemenswaardige kleerscheuren vanaf kunnen komen. Nu heeft u een gevangenisstraf opgelopen van 7 maanden, en die worden meestal uitgevoerd, het kan dus goed zijn dat men u bij de volgende controle in de boeien slaat.

U dient onmiddellijk verzet aan te tekenen. Uw zaak zal dan opnieuw over worden gedaan. Besef wel dat verstekvonnissen geen goed uitgangspunt zijn. Rechter s lachen daar niet mee, u heeft immers weinig respect getoond dor niet te gaan, en nu moeten ze uw proces opnieuw overdoen. U kan maar best uw verdediging zeer goed voorbereiden...

linda30
Topic Starter

#3 , 07 okt 2008 11:27

Beste,

de reden dat ik niet ben geweest is omdat ik gewoonweg geen uitnodiging heb gezien. Ik zit namelijk in een studentenhuis, en de eigenaar van dat pand laat alle post toekomen in 1 grote brievenbus, met als gevolg dat ik alles veel te laat krijg of helemaal niet .
Ik heb daar nu een postbus voor gehuurd en zo ben ik het te weten gekomen , omdat ik een brief heb gekregen dat ik 6 jaar lang niet mag gaan kiezen.
Ik wil die vier mensen terug betalen, ik wil niet zo zijn, ik heb hier heel veel spijt van en kwam nog nooit in aanraking met het gerecht, denk je dat ik een kans maak ?

Reclame

Beachcomber

#4 , 07 okt 2008 13:45

In principe maak je nog alle kans van de wereld om er ongeschonden uit te komen. Maar snel handelen is wel een noodzaak. De verstektermijnen zijn niet erg lang.

linda30
Topic Starter

#5 , 07 okt 2008 13:57

Neem ik dan best een advocaat of kan ik dit alleen aan ?

Alvast ook heel erg bedankt voor je antwoorden en steun, moesten er nog mensen zijn die iets dergelijks hebben meegemaakt met een hoofdgevangenisstraf, reacties zijn altijd welkom :wink:

Beachcomber

#6 , 07 okt 2008 15:22

Neem hiervoor contact op met een advokaat. Er komen nogal wat procedurevereisten bij een verstek kijken. Best door een professional laten opvolgen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”