Seroquel XR bevat een stof die quetiapine wordt genoemd. Dit geneesmiddel behoort tot deVoor de besmettelijke ziekte krijg ik (nog) niks.
Andere zijn efexor, seroquel en risperdal
Mijn verhaal klopt wel, ik ben in aug 2008 besmet geraakt en in januari 2010 gecolloceerd en ik heb een hele reeks onderzoeken gedaan tot beenmergpunctie toe en overal blijven ze de waarheid verzwijgen.
groep van geneesmiddelen die antipsychotica worden genoemd. Seroquel XR kan gebruikt
worden om verschillende ziektes te behandelen, zoals:
- Bipolaire depressie: u kunt zich somber voelen of zich depressief of schuldig voelen,
energietekort, eetlustverlies of slaapproblemen hebben.
- Manie: u kunt zich opgewonden, opgetogen, prikkelbaar, enthousiast of hyperactief voelen
of een slecht inzicht hebben, agressief of verstorend zijn.
- Schizofrenie: u kunt dingen horen of voelen die er niet zijn, dingen geloven die niet waar
zijn of zich ongewoon achterdochtig, angstig, verward, schuldig, gespannen of depressief
voelen.
Efexor XR is een geneesmiddel tegen depressie dat behoort tot de groep van de zogenaamde
serotonine- en norepinefrine-heropnameremmers (SNRI's). Deze groep van geneesmiddelen wordt
gebruikt om depressie en andere aandoeningen zoals angststoornissen te behandelen. Het wordt
gedacht dat mensen die depressief en/of angstig zijn, lagere hoeveelheden serotonine en noradrenaline
in de hersenen hebben. Het is nog niet volledig bekend hoe antidepressiva werken, maar zij kunnen de
hoeveelheden serotonine en norepinefrine in de hersenen helpen verhogen.
Efexor XR is een behandeling voor volwassenen met depressie. Efexor XR is ook een behandeling
voor volwassenen met de volgende angststoornissen: gegeneraliseerde angststoornis, sociale
angststoornis (angst of vermijden van sociale situaties) en paniekstoornis (paniekaanvallen). Om u
beter te voelen, is het belangrijk de depressie of angststoornis adequaat te behandelen. Indien u niet
behandeld wordt, zal uw ziekte misschien niet vanzelf overgaan en kan het juist erger worden en
moeilijker om te behandelen.
WAARVOOR WORDT RISPERDAL GEBRUIKT?
Risperdal valt onder de groep van geneesmiddelen die ‘antipsychotica’ worden genoemd.
Risperdal wordt gebruikt voor:
Behandeling van schizofrenie, waarbij u dingen kunt zien, horen of voelen die er niet zijn, dingen kunt geloven die niet waar zijn, of zich buitengewoon achterdochtig, of verward kunt voelen
Behandeling van manie, waarbij u zich erg opgewonden, opgetogen, onrustig, enthousiast of hyperactief kunt voelen. Manie treedt op bij de ziekte die bipolaire stoornis wordt genoemd.
Kortdurende behandeling (tot 6 weken) van aanhoudende agressie bij mensen met de ziekte van Alzheimer die schade aan zichzelf of anderen berokkenen. Andere behandelingsmethoden zonder geneesmiddelen dienen vooraf gebruikt te zijn.
Kortdurende behandeling (tot 6 weken) van aanhoudende agressie bij kinderen met verminderd verstandelijk vermogen (van minstens 5 jaar) en jong volwassenen met een gedragsstoornis.
De medicatie zegt al genoeg.