Misbruik van identiteitskaart

denlowie
Juridisch actief: Nee

Re: Misbruik van identiteitskaart

#16 , 01 dec 2016 09:56

??? Zelfs bij het afsluiten van onze hypopthecaire lening is onze identiteitskaart niet ingelezen en is alles afgehandeld met een handtekening. Ik zou niet weten waarom dit dan niet zou kunnen bij de aankoop van een zetel

.
Er is wel een hemels breed verschil tussen een krediet of een hypothecair krediet, daar is het de notaris die via een akte dit regelt, bij TS is het een krediet op afstand, anders zou ik kunnen kopen op u naam en maar een handtekening plaatsen, zo werkt dit niet, op afstand word altijd je identiteitskaart ingelezen.
De banken zelf hebben ooit eens je identiteitskaart ingelezen, anders kan je nooit een visa kaart bezitten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21

#17 , 01 dec 2016 11:01

bij TS is het een krediet op afstand.
Dat stukje heb ik gemist? Waar staat dat het een krediet op afstand was? Ik lees enkel dat er een krediet afgesloten is om een zetel te kopen.

Toen ik trouwens mijn wagen gekocht heb, is het kredietdossier (afbetalinggsplan via het merk zelf) ook geregeld zonder ook maar één keer mijn ID-kaart ingelezen te hebben. Ze hebben een kopietje gemaakt van mijn kaart. Ik heb de nodige papieren ondertekend, en klaar.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie

#18 , 01 dec 2016 11:10

bij TS is het een krediet op afstand.
Dat stukje heb ik gemist? Waar staat dat het een krediet op afstand was? Ik lees enkel dat er een krediet afgesloten is om een zetel te kopen.
TS schrijft op 27/11 #4 het volgende Die aankoop was online via het internet, de identiteitskaart was niet verloren die had ze gewoon bij toen ik alles invulde. Waarom zou mijn informatie niet correct zijn? Ik denk niet dat het mij goed gaat doen als ik niet correcte informatie geef terwijl ik gewoon een antwoord wil.
Laatst gewijzigd door denlowie op 01 dec 2016 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Meeboo

#19 , 01 dec 2016 11:10

betreft hier een online aankoop. er werd nergens een handtekening op papier gezet.

aan topicstarter: Hoe is de procedure van het krediet verlopen? diende u gewoon naam en adresgegevens van uw vriendin in te geven of was er nadien nog een identificatieprocedure (met kaartlezer)?

Gebruiker21

#20 , 01 dec 2016 11:26

TS schrijft op 27/11 #4 het volgende Die aankoop was online via het internet, de identiteitskaart was niet verloren die had ze gewoon bij toen ik alles invulde. Waarom zou mijn informatie niet correct zijn? Ik denk niet dat het mij goed gaat doen als ik niet correcte informatie geef terwijl ik gewoon een antwoord wil.
Dat stukje heb ik inderdaad gemist. Spreekt echter in het voordeel van de topic starter, want bij gebruik van ID kaart online, moet je ook de pincode geven. Als de TS de kaart ontvreemd of gevonden had, hoe kan ze dan die pincode weten?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

SaraMakroost
Topic Starter

#21 , 02 dec 2016 01:08

Bedankt voor jullie reacties. De zetel was online aangevraagd ( via X ) Hier diende ik enkel haar gegevens in te vullen en rijksregisternummer + nr van de identiteitskaart, dit heb ik SAMEN MET HAAR gedaan (via haar computer!!). Toen de zetel geleverd werd, moest ik een identiteitskaart afgeven om aan te tonen wie de zetel heeft ontvangen hierbij heb ik mijn ID gegeven en deze hebben ze in een kaartlezer gestoken. Vervolgens is er een contract afgegeven aan mij , die mijn vriendin diende in te vullen en te ondertekenen en terug te sturen naar X. Pff als ik had geweten dat dit zoveeeeeel problemen zou leveren dan had ik liever op de grond tv gekeken dan een nieuwe zetel aangekocht!

Meeboo

#22 , 02 dec 2016 09:39

dus uw vriendin heeft effectief dat document ondertekend en teruggestuurd naar X?

sloeberken

#23 , 02 dec 2016 10:59

Was de ID kaart van u vriendin niet opgegeven als verloren. Dit is inderdaad om moeilijkheden vragen zeker bij kopen op afbetaling, daar de kredietverlener dit moet melden.
Veel kans dat u beiden vervolgt word voor schriftvervalsing.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

SaraMakroost
Topic Starter

#24 , 02 dec 2016 11:53

Jawel, maar ik denk dat die pas na de aankoop is aangegeven als gestolen. Maar hoezo word ik vervolgd voor schriftvervalsing?? Ik heb toch niks vervalst???

Meeboo

#25 , 02 dec 2016 11:57

ik snap het probleem niet.

u zegt dat uw vriendin effectief heeft getekend. Daar zijn dan bewijzen van op papier.

sloeberken

#26 , 02 dec 2016 12:36

U hebt gebruik gemaakt van valse stukken, (ID vriendin, met of zonder haar toestemming) om alzo het afgewezen krediet toch te verkrijgen.
Wie heeft u vriendin aangegeven, of is het klacht tegen derden van diefstal ID. Je moet nu toch zelf begrijpen dat dit allemaal heel ongeloofwaardig overkomt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21

#27 , 02 dec 2016 13:25

U hebt gebruik gemaakt van valse stukken, (ID vriendin, met of zonder haar toestemming) om alzo het afgewezen krediet toch te verkrijgen.
? Hoe kom je daar bij? De topic starter heeft geen krediet afgesloten, de vriendin heeft een krediet afgesloten! Topic Starter is enkel diegene die de zetel in otnvangst genomen heeft. Maar het krediet is effectief afgesloten door de vriendin (ik ga er dan even van uit dat de vriendin dit laatste papier ook gewoon ingevuld, ondertekend en teruggestuurd heeft).
Je moet nu toch zelf begrijpen dat dit allemaal heel ongeloofwaardig overkomt.
Ik weet niet of dit zo ongeloofwaardig overkomt. Als de handtekening op het laatste papier effectief van de vriendin is, is het alles behalve ongeloofwaardig.

Als ik het goed begrijp, betwist de vriendin dus dat zijn dat krediet afgesloten heeft? Hoe verklaart ze dan de handtekening op dat document?

Meeboo

#28 , 02 dec 2016 13:36

is ook mijn mening in deze case.

Als de vriendin het document ondertekend heeft, dan is het haar volle verantwoordelijkheid en valt TS niets te verwijten.

katwezel

#29 , 02 dec 2016 14:28

Ik zie nog steeds geen bevestiging van ts dat de vriendin eigenhandig het vermelde document heeft getekent ,enkel een verwijzing maar geen bevestiging , raar ?

Gebruiker21

#30 , 02 dec 2016 15:34

Ik zie nog steeds geen bevestiging van ts dat de vriendin eigenhandig het vermelde document heeft getekent ,enkel een verwijzing maar geen bevestiging , raar ?
Da's uiteraard wel belangerijk.

Dus aan de topic starter: is het zo gegaan?
1. U wil online een zetel bestellen met uw ID kaart. Dit wordt geweigerd.
2. U vraagt uw vriendin om met haar ID kaart deze zetel te bestellen. Dit lukt wel.
3. Zetel wordt bij u geleverd, en u ontvangt deze met uw ID kaart. U krijgt ook de papieren voor het krediet die uw vriendin nog moet invullen
4. (En deze stap heb je nog niet bevestigd): Uw vriendin vult deze papieren in, ondertekend deze, en stuurt ze terug.
5. U komt met uw vriendin overeen dat u de maandelijkse afbetaling van de zetel voor uw rekening neemt.

Correct (vooral stap 4, dan)?

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”