uit de hand gelopen burenruzie

sanne1988
Topic Starter

Re: uit de hand gelopen burenruzie

#16 , 20 nov 2010 21:46

Ik studeer nog, dus leerling :)
ik heb ondertussen een advocaat en we hebben de zaak bekeken en ik sta er redelijk goed voor

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#17 , 20 nov 2010 21:56

De hond was opgeleid als reddingshond. Was deze nog actief of ondertussen gepensioneerd? In dat geval kan je de dienst die haar heeft opgeleid eens vragen om een verslag van opleiding en gedrag... kwestie van wat de natuur van het beestje betreft onmiskenbaar op papier te hebben.

sanne1988
Topic Starter

#18 , 21 nov 2010 19:02

zij was nog actief. Ik heb haar zelf opgeleerd samen met enkele andere instructeurs van onze hondenschool.
wij vormden op zelfstandige basis een reddingsteam.
Mijn zus kan dit ook verdedigen, want zij heeft namelijk een zoontje van 1.5 en mijn hond deed er totaal niks naar. Ook niet als de kleine aan haar oren trok,.... noem maar op.
Maar ik zal je advies zeker gebruiken en een papier laten opstellen door mijn instructeurs

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#19 , 24 nov 2010 13:10

Ik kan me voorstellen dat je door deze daad van de buurman ook recht hebt op emotionele schadevergoeding? Ik kan me voorstellen dat het niet in je koude kleren kruipt als iemand je huisdier gewoon vermoord? Ik uw geval zou ik die buurman inderdaad alles ten laste leggen wat ik maar kan en me laten bijstaan door een advocaat. Had die hond een stamboom? In dat geval kan je de "waarde" van zo'n dier ook nog eens terugeisen, zou ik zo denken?

In ieder geval: ik ben wel geïnteresseerd in hoe dit afloopt. Je mag dit hier altijd laten weten (indien je dit wenst).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus

#20 , 27 nov 2010 10:16

Vermoorden ... is dat een verdierlijking of vermenselijking van het feit????
Juridisch is een hond een voorwerp en is eigendom van.

sanne1988
Topic Starter

#21 , 27 nov 2010 23:16

Ik weet dat juridisch gezien een hond een eigendom of voorwerp is, maar voor mij was ze meer dan dat. En als grote dierenvriend noemt ik dat vermoorden, maar u heeft op dat vlak gelijk

Gebruiker21

#22 , 29 nov 2010 16:42

Vermoorden ... is dat een verdierlijking of vermenselijking van het feit????
Juridisch is een hond een voorwerp en is eigendom van.
Juridisch waren aboriginals vroeger ook geen "mensen" in Australia aangezien ze geen identiteitspapieren hadden. Reed je ze dood, was dit hetzelfde als wanneer je een dier doodreed.

Verander het dan in "doden", als je dit een betere term vind. Hoewel, kan je een "voorwerp" doden?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus

#23 , 29 nov 2010 16:55

We zijn wel juridisch bezig - dus zal je uw taalgebruik zeker naar tegenpartij als dusdanig correct moeten gebruiken.
Kwestie van geen munitie te geven.

Privé leef ik uiteraard mee wel geen honden in huis maar wel 4 poezen?

Gebruiker21

#24 , 30 nov 2010 14:29

We zijn wel juridisch bezig - dus zal je uw taalgebruik zeker naar tegenpartij als dusdanig correct moeten gebruiken.
Als de topicstarter een advocaat onder de arm neemt, zal die zich wel bezighouden met het "taalgebruik". Ik denk niet dat een rechter erover zal vallen als de topicstarter in een eventuele verklaring zegt dat de hond "vermoord" werd.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”