Hallo,
Ik wil anoniem blijven, want ik wil niet dat dit naar mij gelinkt wordt.
Ik ben minderjarig.
Vandaag zei een leerkracht(ik wil nog niet zeggen welke) dat we volgende week allemaal met de klas in totaal 22,22 euro moeten betalen, omdat "het licht nog aanstond twee keer" . Voordien zei die leerkracht daar totaal niets over zelfs niet na de ene keer, dus was dit totaal onverwacht.Het staat niet in het schoolreglement dat een leerkracht mag geld vragen van de leerlingen als ze een keer het licht hebben een nachtje laten branden. In het praktijklokaal blijft het licht zelfs 24/7 branden en daar wordt dus niets op gezegt. Ook al gaat het om 1.31 euro per persoon, toch is het niet verantwoordt om je leerlingen te laten opdraaien voor de energiekosten van de school die toch geen baat heeft bij die lampen die daar zelfs in het weekend in het praktijklokaal blijven branden voor niks.
Kan er juridisch opgetreden worden of de directie aangesproken worden over die leerkracht?
Dank bij voorbaat.
Een leerkracht kan volgens mij hier geen geld voor vragen. Het zijn namelijk geen kosten die hij/zij moet betalen. Dat is toch iets dat via de school zelf moet komen? En als het niet in het schoolreglement staat, is dit precies een vreemd reukend zaakje.
Daarnaast:
Kan de leerkracht bewijzen dat "jullie" het licht hebben laten branden?
Wat zijn de implicaties als jullie het niet betalen?
--> Vraag uitleg aan de directie.