Daden pedofiele stiefvader aan de buurt laten weten

BrightDawn
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Daden pedofiele stiefvader aan de buurt laten weten

#1 , 09 jun 2024 06:35

Mijn stiefvader heeft pedofiele daden tegen mij gepleegd. Hij heeft nooit echt zijn daden toegegeven, bewerend dat hij het deed om dichter bij mij te komen en niet wegens een pedofiele aantrekking. Hij heeft daarvoor een voorwaardelijke straf gekregen en tot een "expert" beslist wat mijn compensatie is, 1500 euro. De expert zelf moest ik betalen voor 2500 euro. Ik ben moet absoluut vol walging ben hiervan is een grote understatement.

Ik denk eraan om aan al zijn buurt een brief in de post te steken met zijn naam, zijn daden en de "straf". Ik denk er ook aan om een private detective te betalen om een foto van hem te krijgen.

Kan ik hiervoor in de problemen komen?

basejumper

#2 , 09 jun 2024 13:40

Beste

Uitaraard kan u daar mee in problemen komen. Wat u overkwam is verschrikkelijk. Echter heeft de rechtbank een straf uitgesproken. Ook al zal u die onvoldoende vinden, het komt u niet toe om zelf voor rechter te spelen en betrokkene in de buurt aan de schandpaal te nagelen. Indien u dat doet bent u zeker strafbaar. Niet doen dus.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

LeenW

#3 , 09 jun 2024 13:41

Indien u het niet eens bent met de rechtbank, moet u in beroep gaan. Kwaadwillige ruchtbaarmaking is een strafbaar feit.

Reclame

BrightDawn
Topic Starter

#4 , 09 jun 2024 14:28

Indien u het niet eens bent met de rechtbank, moet u in beroep gaan. Kwaadwillige ruchtbaarmaking is een strafbaar feit.
Voor hoe lang na de uitspraak is dit mogelijk?

BrightDawn
Topic Starter

#5 , 09 jun 2024 14:35

Ik zie hier heel weinig zin in. Ik heb alle vertrouwen in de Belgische rechtbank verloren met deze uitspraak

Franciscus

#6 , 20 jun 2024 10:04

Ga eens praten met de dienst slachtofferzorg bij uw lokale politie.
Dat u niet gelukkig bent met een uitspraak kan ik begrijpen .
Bespreek dit met professionele mensen SLAZO kan u na een eerste gesprek doorverwijzen .
Dat is beter dan iets willen doen waar u uiteindelijk geen rust door vind.

We leven in een rechtstaat ...persoon is gestraft.
Hoelang u dat niet mag doen : nooit
Het zijn feiten die een veroordeling hebben teweeggebracht.
Het is verboden deze zaken publiek te maken.
Hier eens lezen:
https://advo-recht.be/kennisbank/strafr ... n-eerroof/

Rolstoel1

#7 , 02 aug 2024 06:04

Ga verder met Uw leven, Da's niet gemakkelijk.
Je mag me altijd een prive bericht sturen.

Werknemer1

#8 , 30 aug 2024 14:11

Als je nood hebt om te praten met iemand die je niet kan zien, je niet kent en die gratis naar je luistert, kan je ook steeds bellen naar Tele-Onthaal op het nummer 106.

Dit is een gratis telefoonnummer dat niet op je telefoonfactuur komt en zij zijn 24u op 24 en 7 dagen op 7 bereikbaar.

Als je liever chat, kan dat elke avond van 18u tot 23u, en op woensdagen en zondagen van 15u tot 23u op https://www.tele-onthaal.be

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”