Medeplichtig GSM afgenomen

Sarahhhhh
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Medeplichtig GSM afgenomen

#1 , 17 jun 2024 15:21

Ik ben samen met iemand naar iemand toegegaan om diegene aan te spreken. De persoon die bij mij aanwezig was heeft volgens de politie een mes getrokken(ik heb dit zelf niet gezien maar pas vernomen op het politie kantoor). Bij gevolg is dit benoemd tot poging tot moord, ben ik opgepakt en is mijn GSM afgepakt ter onderzoek. Ik ben zelf nog nooit in aanmerking gekomen met doet gerecht en heb nu zo’n schrik dat ik toch medeplichtig zal bevonden aan iets omdat de persoon in kwestie een waslijst aan feiten heeft. Ik was hier zelf niet van op de hoogte tot na deze gebeurtenis. Ik ben niet moeten voorkomen maar zit wel in ‘onderzoek’, kan ik naar de gevangenis worden gestuurd? Weet iemand ook wanneer ik mijn GSM toestel terug krijg? Ik heb geen middelen om een advocaat in te schakelen.

Franciscus

#2 , 17 jun 2024 17:48

Bent u ondertussen al gehoord ... en was daar een advocaat bij aanwezig of moet u nog uitgenodigd worden voor verhoor?

Thomas_A

#3 , 17 jun 2024 19:11

Hoe kan u met 2 personen bij iemand langsgaan en niet gezien hebben dat de persoon die bij u was de andere bedreigd heeft met een mes?

Wat betekent ook “bij iemand langsgaan om hem aan te spreken”? Is dat een eufemisme voor bedreigen?

Reclame

Issued

#4 , 17 jun 2024 23:36

Poging moord vereist ook dat er wel degelijk gebruik is gemaakt van het mes en niet enkel dreigen.

Sarahhhhh
Topic Starter

#5 , 18 jun 2024 21:12

(Franciscus) Ik ben later op de dag aangehouden en in hechtenis genomen en verhoord en even later weer vrijgelaten zonder mijn GSM.

Sarahhhhh
Topic Starter

#6 , 18 jun 2024 21:14

(Thomas AA) De persoon met het mes stond op dat ogenblik met de persoon in kwestie in het restaurant. Ik stond buiten op dat moment, ik ging daarna na binnen en Ik hoorde wel wat geroep maar kwam na dat ik later op de dag werd aangehouden door de politie erachter dat het om een mes ging. Ik ken de persoon met wie ik was ook niet zo goed en had nooit verwacht dat diegene een mes op zak had.

Sarahhhhh
Topic Starter

#7 , 18 jun 2024 21:15

Bent u ondertussen al gehoord ... en was daar een advocaat bij aanwezig of moet u nog uitgenodigd worden voor verhoor?

Ik ben later op de dag aangehouden en in hechtenis genomen en verhoord en even later weer vrijgelaten zonder mijn GSM

Sarahhhhh
Topic Starter

#8 , 18 jun 2024 21:16

(Issued) Het was eerst dreiging met zinnebeelden maar hier is door het mes poging tot moord van gemaakt.

Franciscus

#9 , 18 jun 2024 22:00

Had u een advocaat ? Of kon u een advocaat raadplegen of werd er afstand gedaan van dit recht?

Sarahhhhh
Topic Starter

#10 , 19 jun 2024 12:10

Had u een advocaat ? Of kon u een advocaat raadplegen of werd er afstand gedaan van dit recht?
Ik heb afstand gedaan van dit recht omdat ik al uren in de cel zat en graag naar huis wou. Ik denk dat de persoon die bij mij was zijn geld niet op een eerlijke manier verdiend en zij dit van mij ook vermoedde. Ik werk en studeer en heb verder niets te verbergen dus dacht dat een advocaat overbodig was. Ik had dit beter wel gedaan gezien toen ik in de cel zat wel recht had op een pro deo advocaat

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”