Venster van voorgevel ingeslaan

dorinka
Topic Starter

Venster van voorgevel ingeslaan

#1 , 21 dec 2009 16:43

Beste,
De politie is op 1 december dit jaar een ex buurvrouw komen brengen bij ons met de vraag of wij haar onderdak konden geven voor deze nacht. Op 2 december kwam haar vriend toch te weten waar ze was, daar er niemand thuis was behalve de ex buurvrouw. Wij waren gaan werken, mijn dochter van 13 was op school. Ik had haar aangeraden de rol luik beneden te laten in geval. Rond 12h00 kreeg ik een sms van de ondergedoken ex buurvrouw dat alles ok was,dat ze weg was dat een vriendin haar was komen ophalen. Het was woensdag, een halve dag school voor mijn dochter. Ik kreeg rond 12h00 telefoon van mijn dochter met de uitleg dat de rolluik vernield was, alsook de rechter kant van het venster. Het glas lag binnen, ik heb de politie verwittigd en gevraagd dat ze wilden langskomen. Ik was nog op mijn werk, mijn man is zo snel hij kon naar huis gereden. PV werd op gesteld. Wij hadden vermoedens wie het zou zijn. De gedaagde heeft niet ontkend, alsook de ondergedoken buurvrouw.Wij hebben een verzekering.De gedaagde en diens vriendin niet. Alle papieren zijn nu binnen bij onze verzekering.Wij waren pas verhuisd hebben al veel kosten gehad, tenslotte wilden wij een nieuw venster plaatsen in de loop van volgend jaar.Mijn vraag is dus,wanneer en hoe zal dit verlopen.Wij hebben al een bestek laten opmaken via en aannemer. Het is winter, de koude komt zo binnen en hebben het geld zelf niet om de werken nu al uit te voeren. Ik dank u op voorhand voor alle uitleg die ik zou krijgen. Viendelijke groeten
Geboren in Schaarbeek, sinds 2004 wonende in Antwerpen.
Werk in een beschutte werplaats te Boom.
Interesses; Op de hoogte zijn van het medisch vlak, nieuwe wetenschappelijke ondervindingen over ziektes , operaties... Rechtvaardigheid van de mens.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 dec 2009 18:44

2 zaken ---
strafrechtelijk is dit vernieling van afsluiting.
Is een zaak die voor de strafrechter kan komen - zeker als er een gekende dader is.
Het PV nr doorgegeven aan uw verzekering - deze zullen zich dan ( als u rechtsbijstand hebt) via een advocaat richten naar de dader - indien zij niet tussenkomen moet u zelf een advocaat aanstellen of zelf met de nodige papieren ter zitting gaan en u burgerlijk partij stellen.
Ik kan ALLE kosten + ook morele schade aanrekenen dus raam en plaatsen ervan - stookkosten - verlet en geloop - angst en beven....
Raam alleen of is er ook iets aan het rolluik??

Nu enkele isolatieplaten voor de raam zetten zou geen kwaad kunnen.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”